bobbly soles

Hungarian translation: rücskös talp

07:00 Nov 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Tourism & Travel / útikönyv
English term or phrase: bobbly soles
Cipőboltok bemutatásánál:
Tod's trademark bobbly soles win first prize for comfort on Florence's cobbles.
KrisztinaK
Hungarian translation:rücskös talp
Explanation:
Ez lehet az elképzelés.
"Cast a pebble into a pool and it make ripples. That is the natural effect at Tod's, where the bobbly underside of the nonslip moccasin has now developed into a fashion feature of the accessories brand."
Ebből az idézetből az derül ki, hogy ezek a rücskök most a divatos cipőkön már a látható felületrekre is felkúsztak. (Ami minket momentán nem érdekel, de a jelentésre rávilágít :-)

A rücskök praktikusak, mert stabilak az egyébként csúszós kockaköveken.
Szerintem.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

"A small table in the store displayed a driving shoe -- a soft leather moccasin with rubber pebbles on the sole that continued up the heel." Ebben a cikkben a cég történetét ismertetik - úgy látszik, ezek a "gumikavicsok" (gumibogyó talán mégse legyen :-) ), göbök, izék azok, amiről híressé vált a márka.
Kriszinával egyetéretek, hogy egy jobb név elkelne...
De szóljon hozzá valaki, aki látott már ilyen cipő! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:37:56 GMT)
--------------------------------------------------

Oops, csak a link maradt le: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9E00E0DE173DF...
Selected response from:

Katalin Sandor
Hungary
Grading comment
Köszönöm, valószínűleg ez lesz az.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4rücskös talp
Katalin Sandor
2 -1bebújós cipő
Hungary GMK


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
bebújós cipő


Explanation:
fűző, csatt nélküli cipő

ld. kpeter megjegyzését.

Hungary GMK
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Krisztina Lelik: a képen bebújós cipő van ugyan, de a kifejezés a talpra vontakozik. Csat egy t-vel
17 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
rücskös talp


Explanation:
Ez lehet az elképzelés.
"Cast a pebble into a pool and it make ripples. That is the natural effect at Tod's, where the bobbly underside of the nonslip moccasin has now developed into a fashion feature of the accessories brand."
Ebből az idézetből az derül ki, hogy ezek a rücskök most a divatos cipőkön már a látható felületrekre is felkúsztak. (Ami minket momentán nem érdekel, de a jelentésre rávilágít :-)

A rücskök praktikusak, mert stabilak az egyébként csúszós kockaköveken.
Szerintem.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

"A small table in the store displayed a driving shoe -- a soft leather moccasin with rubber pebbles on the sole that continued up the heel." Ebben a cikkben a cég történetét ismertetik - úgy látszik, ezek a "gumikavicsok" (gumibogyó talán mégse legyen :-) ), göbök, izék azok, amiről híressé vált a márka.
Kriszinával egyetéretek, hogy egy jobb név elkelne...
De szóljon hozzá valaki, aki látott már ilyen cipő! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-21 10:37:56 GMT)
--------------------------------------------------

Oops, csak a link maradt le: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9E00E0DE173DF...


    Reference: http://www.iht.com/articles/2003/03/04/fother_ed3_.php
Katalin Sandor
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, valószínűleg ez lesz az.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Krisztina Lelik: erről van szó, de valami nevet kéne találni neki
6 mins
  -> Köszönöm. És valóban.

agree  zsuzsa369 (X): Én is ilyesmire gondolok....
7 mins
  -> Köszönöm.

neutral  Ágnes Fülöp: nekem erről valami kényelmes puha talpú (pl. padded) cipő ugrik be, de lehet, hogy tévedek, és persze ettől még lehet rücskös is
53 mins
  -> Köszönöm.

agree  István Hirsch: Itt van egy kép a rücskös talpról: https://www.proidee.co.uk/shop/SID_0123456789_02_GB/F=produk... Itt "bobble sole"-nak hívják. Magyarul is találni "rücskös talpú" cipőket
3 hrs
  -> Köszönöm. Jó kép, legalább látjuk is, miről beszélünk.

agree  Hungary GMK: Igen, tényleg a talpra vonatkozik.
4 hrs

agree  juvera: Yep, itt akad ilyen. Azt hiszem, valamelyik fiamnak is van, (és nem mokaszin, azt nem venné fel).
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search