eggs benedict

Hungarian translation: bevert tojás kanadai húsos szalonnával pirítóson hollandi mártással leöntve, szarvasgombaszelettel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eggs benedict
Hungarian translation:bevert tojás kanadai húsos szalonnával pirítóson hollandi mártással leöntve, szarvasgombaszelettel
Entered by: JANOS SAMU

17:51 Jan 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Tourism & Travel / útikönyv
English term or phrase: eggs benedict
Meg tudná mondani valaki, hogy ez milyen tojás?

Köszönettel
K.K.
KrisztinaK
bevert tojás kanadai húsos szalonnával pirítóson hollandi mártással leöntve, szarvasgombaszelettel
Explanation:
A bevert tojást bugyantott tojásnak is nevezik. A szarvasgombaszeletet az előkelő tálalásnál teszik rá. Természetesen a helytől és szakácstól függően variálhatják, de amikor szakmai szinten dolgozunk, akkor illik az eredeti recept alapján megadni a leírást. Lásd International Dictionary of Food and Cooking, 184. oldalát és a Gasztronómiai lexikon 53. és 432. oldalait. Természetesen előfordulhat, hogy a konyhán elfogyott a kandai húsos szalonna és helyette sonkát tettek bele. Ilyen esetben viszont már hivatásos szakácsok nem nevezik Eggs Benedictnek.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm!
K.K.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bevert tojás kanadai húsos szalonnával pirítóson hollandi mártással leöntve, szarvasgombaszelettel
JANOS SAMU
3 +2buggyantott tojas hollandi szosszal piritoson
Dora Miklody


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bevert tojás kanadai húsos szalonnával pirítóson hollandi mártással leöntve, szarvasgombaszelettel


Explanation:
A bevert tojást bugyantott tojásnak is nevezik. A szarvasgombaszeletet az előkelő tálalásnál teszik rá. Természetesen a helytől és szakácstól függően variálhatják, de amikor szakmai szinten dolgozunk, akkor illik az eredeti recept alapján megadni a leírást. Lásd International Dictionary of Food and Cooking, 184. oldalát és a Gasztronómiai lexikon 53. és 432. oldalait. Természetesen előfordulhat, hogy a konyhán elfogyott a kandai húsos szalonna és helyette sonkát tettek bele. Ilyen esetben viszont már hivatásos szakácsok nem nevezik Eggs Benedictnek.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 43
Grading comment
Köszönöm!
K.K.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
22 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
buggyantott tojas hollandi szosszal piritoson


Explanation:
tojás Benedek módjára v. egg-benedict, ami ket poached eggs (PE) és english muffinon, hollandi szószal leötve készítik

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2008-01-02 05:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Kedves Krisztina!
Kérelk, hogy amennyiben az én válaszomat fogadod el, azt ne vedd fel a szógyűjteménybe. Valóban, elfelejtettem az ékezeteket kijavítani! Nehogy összezavarjuk a magyarul kevésbé tudókat, akik a Proz-on az egg benedict magyar megfelelője után kutakodnak!

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): http://www.webdictionary.co.uk/definition.php?query=eggs Ben...
4 mins

neutral  JANOS SAMU: Mivel ez elfogadott válaszok bekerülnek a Proz.com szógyűjteményébe, a magyar szöveget helyesen ékezettel kell megadni, mert mi magyarok jól tudjuk, hogy mit jelent, de ez félrevezetheti a magyarul nem olyan jól tudókat, ha a Proz-com-on keresik a választ
4 hrs

neutral  Csaba Ban: Csak azok kerülnek be, ahol a válasz értékelésénél a megfelelő kis négyzetet kipipálja a kérdező, mellesleg ekkor még módosítható is a kifejezés (pl. ékezetes betűkre)
16 hrs

agree  Judith Kiraly
6 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search