historical vehicle

Hungarian translation: muzeális jármű

11:30 Apr 29, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / motor vehicles
English term or phrase: historical vehicle
a különböző uniós országok rendszámtábláiról van szó, itt speciel Szlovákiában:

Motorised road vehicles registered in the Slovak Republic are considered to have Community status if their registration is in one of the following special series:
(...)
special rectangular yellow number plate with red digits in two lines. First line consists of two letters corresponding to territorial department and second line consists of letter “H” followed by three digits. After letter “H” may also be added another letter. Such plates may be issued for ***historical vehicles***;

Gondolom, műemlék-jellegű, old-timer, de kérnék megerősítést, köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:muzeális jármű
Explanation:
ugyanarra gondolunk, de ez szakszerűbb (a másik kissé familiáris-szlenges)

... A jármű akkor minősíthető muzeális jellegűnek, ha:. - gyártási éve alapján
valamely muzeális jármű kategóriába sorolható, azaz legalább 30 éves, ...
totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki50414/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 44 mins (2005-04-29 13:15:23 GMT)
--------------------------------------------------

Erre Rita hívta fel a figyelmet:

... Die Form entspricht dem bekannten Euro-Schild, auf das am rechten Rand ein \"H\"
geprägt ist (H = historisches Fahrzeug). ...
www.de.tuv.com/.../mobilitaet_und_verkehr/ fahrzeugpruefung/rund_ums_fahrzeug/oldtimer.php

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 47 mins (2005-04-29 13:17:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ha jól meggondoljuk, ez lesz az a \"H\" jelzés, amely aligha fog meghonosodni Hungáriában.

S vajon ezentúl a magyar kocsikat automatikusan muzeálisnak nézik a határon túl?
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3muzeális jármű
Andras Mohay (X)
5 +2veterán
juvera


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
muzeális jármű


Explanation:
ugyanarra gondolunk, de ez szakszerűbb (a másik kissé familiáris-szlenges)

... A jármű akkor minősíthető muzeális jellegűnek, ha:. - gyártási éve alapján
valamely muzeális jármű kategóriába sorolható, azaz legalább 30 éves, ...
totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki50414/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 44 mins (2005-04-29 13:15:23 GMT)
--------------------------------------------------

Erre Rita hívta fel a figyelmet:

... Die Form entspricht dem bekannten Euro-Schild, auf das am rechten Rand ein \"H\"
geprägt ist (H = historisches Fahrzeug). ...
www.de.tuv.com/.../mobilitaet_und_verkehr/ fahrzeugpruefung/rund_ums_fahrzeug/oldtimer.php

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 47 mins (2005-04-29 13:17:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ha jól meggondoljuk, ez lesz az a \"H\" jelzés, amely aligha fog meghonosodni Hungáriában.

S vajon ezentúl a magyar kocsikat automatikusan muzeálisnak nézik a határon túl?

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Fejér: igen, pl. Németországban is van ilyen szám
6 mins
  -> Köszönöm, Rita

agree  MandC: Azért tartom ezt jobbnak, , mert minden 20 évnél idősebb jármű "veterán", azonban nem biztos, hogy "historical".
1 hr
  -> Köszönöm. Itt nem tárgyi, hanem inkább nyelvi a különbség. A "veterán" némileg bizalmaskodó, nem hatósági fogalom.

agree  Ildiko Santana: A minimum életkor országonként változhat (20, 25, 30 év többnyire).
5 hrs
  -> Köszönöm

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
veterán


Explanation:
Ez a legalkalmasabb szó rá, de persze autótörténetileg érdekes autókról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-29 11:47:29 GMT)
--------------------------------------------------

A veterán=vintage autók definíciója az 1917-1937 között gyártott autók.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 11 hrs 1 min (2005-04-30 22:32:10 GMT)
--------------------------------------------------

\"Certain types of vehicle bear special codes:
vintage cars (known in German by the pseudo-English expression Oldtimer) have an H at the end of the plate, such as K-AA 100H.\" http://www.answers.com/topic/license-plates-in-germany


juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  T. Czibulyás: esetleg zárójelben (historical), hogy tudjuk miért pont "H"
50 mins
  -> Köszönöm.

agree  Sonia Soros
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  Bernadett Trabert
1 hr
  -> Köszönöm.

disagree  Ildiko Santana: A kor számít, országa válogatja,20/25/30 év többnyire. ".. must be at least 25 years old to qualify. They are solely collector’s items and are used for participation in club activities,exhibitions, tours, parades, etc. but NOT for general transportation."
7 hrs
  -> Nem egészen értem, hogy mi a kifogásod a válaszommal. Meghatároztam, milyen korú kocsikról van elsősorban szó, és ezt sem az ujjamból szoptam. 20-25 év még egyébként sem számít elég öregnek, ...they are perfectly suited to general transportation!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search