mondat megfogalmazása

Hungarian translation: szándékos cselekvés-tényező

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:element of deliberate action
Hungarian translation:szándékos cselekvés-tényező
Entered by: Ildiko Santana

05:02 Apr 30, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: mondat megfogalmazása
A vámfelügyelet alól elvonásról van szó, pontosabban arról az időpontról, amikor az ezzel kapcsolatos vámtartozás keletkezik - az utolsó mondattal van bajom:
"The person who removed the goods from the procedure (from customs supervision) is the debtor. Furthermore any persons who participated in such removal (accomplices) or acquired or held the goods in question (receivers or holders) become debtors only if they were aware or should reasonably have been aware that the goods had been removed. ***Here, the element of deliberate action enters into whether the persons concerned may be deemed to be the debtors.***"

Azt a szándékos cselekvést nem tudom hova tenni: gondolom, a szándékosságon múlik, hogy adósoknak tekinthetők-e, de hogy mondjam szépen: "itt, a szándékos cselekvés eleme dönti el, hogy az érintett személyek tarthatóak-e az adósoknak" - ez lényegében szó szerinti fordítás, de nagyon nem tetszik, nagyon viszont nem szabad eltávolodni a szövegtől.

Előre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
egy verzio
Explanation:
Here, the element of deliberate action enters into whether the persons concerned may be deemed to be the debtors.

Eloszor is, nem kell vesszo az "itt" utan, csak az angolban, sot en az "itt"-en is tullepnek. Az en megoldasom igy szolna:

"Ebben az esetben [azaz: itt] a szandekos cselekves tenyezo hatarozza meg, hogy az erintett szemelyek adosoknak tekintendok-e".
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
megpróbálok megszabadulni az elemtől (lehet, hogy "szándékosság" lesz belőle, de ez is uniós anyag, ami mindig nagyon feszes). nagyon köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2egy verzio
Ildiko Santana
4 +1a szándékos cselekvés elemére (is)...
Endre Both
4 +1egy vélelem
MandC
4talán igy
denny (X)
3ld..lent
Andras Szekany
1[not for grading]
Andras Mohay (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mondat megfogalmazása
a szándékos cselekvés elemére (is)...


Explanation:
tekintettel kell lenni annak megítélésében/megítélésekor, hogy...

Vagy: Ebben az esetben a cselekvés szándékossága (is) közrejátszik/meghatározó annak megítélésében / kihat annak megítélésére, hogy adósoknak tekinthetők-e...

Vagy: ...a cselekvés szándékosságától függ...

Szerintem a te verzióddal sincs semmi baj, nem fogalmazási versenyt kell itt nyerni.

Nem tudom eldönteni, hogy a "enters into action" kizárólagos kritériumra ("meghatározza", "eldönti") vagy csak több kritérium egyikére ("kihat", "közrejátszik" -- az "enters into" talán inkább erre enged következtetni) utal; remélem, a szövegkörnyezet segít ebben.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: A "közrejátszik" szerintem a legjobb megoldás, vagyis "a cselekvés szándékossága (is) közrejátszik annak megítélésében, hogy..." verzió a legjobb.
15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mondat megfogalmazása
egy verzio


Explanation:
Here, the element of deliberate action enters into whether the persons concerned may be deemed to be the debtors.

Eloszor is, nem kell vesszo az "itt" utan, csak az angolban, sot en az "itt"-en is tullepnek. Az en megoldasom igy szolna:

"Ebben az esetben [azaz: itt] a szandekos cselekves tenyezo hatarozza meg, hogy az erintett szemelyek adosoknak tekintendok-e".

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48
Grading comment
megpróbálok megszabadulni az elemtől (lehet, hogy "szándékosság" lesz belőle, de ez is uniós anyag, ami mindig nagyon feszes). nagyon köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros
4 mins
  -> Koszi.

agree  Andras Mohay (X): "ilyen esetben a szándékosság szempontja alapján dönthető el, hogy..."
1 hr
  -> Igen, ez is jo. A lenyeg, hogy tullepjunk az "element" "elem"-kent valo forditasan. Maris magyarosabban hangzik, es kozerthetobb, termeszetesebb az olvasat.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mondat megfogalmazása
talán igy


Explanation:
Itt a cselekvés szándékos volta jelenik meg, mint az az elem, amely szerint az érintett személyek vagy adósoknak tarthatók, vagy nem.
(Jó reggelt, de korán kezdesz!:-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2005-04-30 06:24:32 GMT)
--------------------------------------------------

Egy másik lehetöség:
Itt felmerül a cselekvés szándékos volta, mint az az elem, amely szerint az érintett személyek vagy adósoknak tarthatók, vagy nem.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 24 mins (2005-04-30 06:26:38 GMT)
--------------------------------------------------

Három a magyar igazság...
Itt felmerül a cselekvés szándékossága, mint az az elem, amely szerint az érintett személyek vagy adósoknak tarthatók, vagy nem.


denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mondat megfogalmazása
egy vélelem


Explanation:
Here, the element of deliberate action enters into ***consideration*** whether the persons concerned may be deemed to be the debtors.

A kiemelt szó vélelmezetten hiányzik a mondatból. Előfordul, hogy a forrásnyelvi szövegben is van hiba.

Akkor pedig emígyen hangozhat a mondat:

Ebben az esetben (itt) a szándékosság mérlegelése alapján dönthető el, hogy az érintett személyek adósnak tekinthetők-e vagy sem.

MandC
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gagi
2 hrs

neutral  Andras Mohay (X): Ötletnek szellemes, de itt nem válik be. // ... hogy az "adós" minősítés alkalmazható-e az ilyen személyekre... (any person who...-ra)
4 hrs
  -> Kár, pedig milyen szépen hangzik. Igazad van, de az egész szöveg sántít. Szó szerinti fordítása: *az érintett személyek tekinthetők-e az adósnak *. Kérdés: nem érintett személyek tekinthetők egyáltalán adósnak? Tehát ha az érintettek nem, akkor akárki?

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mondat megfogalmazása
[not for grading]


Explanation:
X enters into whether ... = vmin áll vagy bukik, hogy ... // vmi (is) közrejátszik abban, hogy ... // vmi (is) belejátszik abba, hogy ...

Szó sincs itt lacunáról a szövegben.

... All of this enters into whether you will succeed in this life or not. As someone said, "Many people are guilty of stinkin' thinkin' and hardening of the ...
www.shanklinministries.org/messages/prosperity.html

... Obviously the mental state of the mother enters into whether she's qualified to be the person responsible for the decision making. ...
radioinsidescoop.com/mt-posts-archive/000336.html

... 738. Acidity also enters into whether the oil is Extra Virgin and so on too, besides its method of pressing. Phil. Reply With Quote. ...
cheftalkcafe.com/forums/showthread.php?p=104455

... Intent enters into whether a particular word is acceptable in any given sentence. The person who uses the new word must intend to do so. ...
donavanhall.net/notebooks/logopolis/n/nausea.shtml



Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mondat megfogalmazása
ld..lent


Explanation:
.. a szándékosság ténye (eleme?) dönti el, hogy az érintett személy az adósok közé kerül-e ..
persze, ha nagyon tartani akarjuk magunkat az eredeti szöveghez, akkor a javaslatod áll ..

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search