Carrier Manifesting

Hungarian translation: (szállítói) manifeszt elkészítése

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Carrier Manifesting
Hungarian translation:(szállítói) manifeszt elkészítése
Entered by: SZM

13:26 Jan 23, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / IBM
English term or phrase: Carrier Manifesting
The Supplier will be responsible to arrange for all necessary Customs Formalities to prepare the Product for Export from the Country of Origin, including IBM Export System Entry for Export, Carrier Manifesting, Labeling and Shipping Document preparation.

A magyar jelentéshez kérem segítségeteket, köszönöm.
SZM
(szállítói) manifeszt elkészítése
Explanation:
Manifest: a list of cargo or passengers carried on a ship or plane.

(Csak most vettem észre, a következő kérdésednél, hogy ezek a kérdések hajózási szállításra vonatkoznak. Azt hittem, hogy úti szállításra, és akkor a manifest magyarázata túl bonyolult lett volna, ezért nem akartam belefogni.)

A manifest szó magyarosított változata használatos, mint itt is:
Angol:
'Article 317a
1. Proof of the Community status of goods shall be furnished, in accordance with the conditions set out below, by the production of the shipping company's manifest relating to the goods.
2. The manifest shall include at least the following information:
(a) the name and full address of the shipping company;
(b) the name of the vessel;
(c) the place and date of loading;
(d) the place of unloading.
The manifest shall further include, for each consignment: ...

3. At the shipping company's request, the manifest, duly completed and signed by the company, shall be authenticated by the customs authorities of the Member State of departure.

Magyar:
"317a. cikk
(1) Az áru közösségi helyzetét az alábbiakban meghatározott feltételek szerint a hajózási társaság az árura vonatkozó manifesztjének bemutatásával kell igazolni.
(2) A manifesztnek legalább a következő információkat kell tartalmaznia:
a) a hajózási társaság neve és pontos címe;
b) a hajó neve;
c) a berakodás helye és időpontja;
d) a kirakodás helye.
Ezenkívül a manifesztnek minden küldeményre vonatkozóan tartalmaznia kell a következőket:
a) a hajórakjegyre vagy más kereskedelmi okmányra való hivatkozást;... stb.
eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl...

És "Az egységes vámáru-nyilatkozat kitöltési útmutatójában mindkét féle írásmód megtalálható:

Az okmányok rövidítésének jegyzéke
Cargo Manifest - 785
Manifeszt-egyszerűsített eljárás - MNS
www.vam.hu/loadBinaryContent.do?binaryId=9391

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2010-01-24 19:06:31 GMT)
--------------------------------------------------

A fenti jegyzékben pl. 30 okmány van megnevezve, (többek között rakományjegyzék, csomagjegyzék, raklevél, stb.) így nem csoda, hogy a könnyen megjegyezhető manifeszt nevet megtartják.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Szokásom ellenére itt most én sem akarok magyarosítani, a manifeszt már elég elfogadott.
Köszönöm mindannyitoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3fuvarozói árujegyzék felvétel
Ildiko Santana
4 +2(szállítói) manifeszt elkészítése
juvera


Discussion entries: 4





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
carrier manifesting
fuvarozói árujegyzék felvétel


Explanation:
Szerintem itt a
carrier - fuvarozó (esetleg szállítmányozó)
manifest - árujegyzék

"Egy légitársaság számára engedélyezhető az árujegyzék (manifeszt) árutovábbítási nyilatkozatként való használata, amennyiben a manifeszt megfelel a Nemzetközi polgári repülésről szóló egyezmény 9. mellékletének 3. függelékében található mintának (egyszerűsített eljárás – 1. szint)."

"A főkötelezett az (1) bekezdésben előírt kötelezettségeitől függetlenül, az áru fuvarozója vagy címzettje, aki abban a tudatban veszi át az árukat, hogy azokat az egységes árutovábbítási eljárás keretében szállítják, szintén felelős azért, hogy az előírt határidőn belül az árut sértetlenül és az azonosítás biztosítására az illetékes hatóságok által hozott intézkedések betartásával, valamint a szükséges okmányokat a rendeltetési vámhivatalnál bemutassák."


    Reference: http://epa.oszk.hu/00800/00878/01597/pdf/L_2008_274_0001_011...
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
13 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk: árujegyzék-felvétel vagy a fuvarozói árujegyzék felvétele
1 day 7 hrs
  -> Igen, az "-e" lemaradt, bocs. Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
1 day 13 hrs
  -> Köszönöm

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
carrier manifesting
(szállítói) manifeszt elkészítése


Explanation:
Manifest: a list of cargo or passengers carried on a ship or plane.

(Csak most vettem észre, a következő kérdésednél, hogy ezek a kérdések hajózási szállításra vonatkoznak. Azt hittem, hogy úti szállításra, és akkor a manifest magyarázata túl bonyolult lett volna, ezért nem akartam belefogni.)

A manifest szó magyarosított változata használatos, mint itt is:
Angol:
'Article 317a
1. Proof of the Community status of goods shall be furnished, in accordance with the conditions set out below, by the production of the shipping company's manifest relating to the goods.
2. The manifest shall include at least the following information:
(a) the name and full address of the shipping company;
(b) the name of the vessel;
(c) the place and date of loading;
(d) the place of unloading.
The manifest shall further include, for each consignment: ...

3. At the shipping company's request, the manifest, duly completed and signed by the company, shall be authenticated by the customs authorities of the Member State of departure.

Magyar:
"317a. cikk
(1) Az áru közösségi helyzetét az alábbiakban meghatározott feltételek szerint a hajózási társaság az árura vonatkozó manifesztjének bemutatásával kell igazolni.
(2) A manifesztnek legalább a következő információkat kell tartalmaznia:
a) a hajózási társaság neve és pontos címe;
b) a hajó neve;
c) a berakodás helye és időpontja;
d) a kirakodás helye.
Ezenkívül a manifesztnek minden küldeményre vonatkozóan tartalmaznia kell a következőket:
a) a hajórakjegyre vagy más kereskedelmi okmányra való hivatkozást;... stb.
eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl...

És "Az egységes vámáru-nyilatkozat kitöltési útmutatójában mindkét féle írásmód megtalálható:

Az okmányok rövidítésének jegyzéke
Cargo Manifest - 785
Manifeszt-egyszerűsített eljárás - MNS
www.vam.hu/loadBinaryContent.do?binaryId=9391

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2010-01-24 19:06:31 GMT)
--------------------------------------------------

A fenti jegyzékben pl. 30 okmány van megnevezve, (többek között rakományjegyzék, csomagjegyzék, raklevél, stb.) így nem csoda, hogy a könnyen megjegyezhető manifeszt nevet megtartják.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42
Grading comment
Szokásom ellenére itt most én sem akarok magyarosítani, a manifeszt már elég elfogadott.
Köszönöm mindannyitoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
48 mins

agree  Attila Széphegyi
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search