cargo verification companies

Hungarian translation: szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cargo verification companies
Hungarian translation:szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek
Entered by: Ildiko Santana

20:53 Mar 5, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping / logisztikai szerződés
English term or phrase: cargo verification companies
"... when it is unavoidable that a third party (especially official authorities and cargo verification companies) is to be informed about the contents of the agreement."
Titoktartással kapcsolatban szerepel a szövegben.
Sarah Agoston
Hungary
szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek
Explanation:
Szállítmányellenőrző cégek, azaz szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek és hivatalok Magyarországon: a határállomások vámhivatalai, a rendőrség, a Közlekedési Főfelügyelet, a megyei közlekedési felügyeletek, illetve a szállítmányt útba indító cég és a szállítás vagyonvédelmét, biztosítását végző cég.
Az első link egy logisztikai témájú cikkhez vezet, mivel a kérdésedben feltüntetted, hogy logisztikai természetű a szöveged, és az oldalon írnak egy szállítmányellenőrző rendszerrről is.
A második link a CTN cég oldalához vezet, ahol tevékenységükről részletesen olvashatunk angolul. Ez a cég, bár önállóan tevékenykedik, köteles együttműködni a helyi vámhatósággal.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek
Ildiko Santana
4 +1vámügyintézés, vámkezeltetés
Péter Tófalvi


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vámügyintézés, vámkezeltetés


Explanation:
Ld. a linket.


    Reference: http://www.fuvarozas-szallitmanyozas.com/vamugyintezes
Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Vámkezelési cégek. Ez a tevékenység gyakorlatilag a customs clearance, ami vámkezelést jelent. Pl.: "AGENTSPED NEMZETKÖZI SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI ÉS VÁMKEZELÉSI KFT."
14 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek


Explanation:
Szállítmányellenőrző cégek, azaz szállítmányok ellenőrzésére jogosult cégek és hivatalok Magyarországon: a határállomások vámhivatalai, a rendőrség, a Közlekedési Főfelügyelet, a megyei közlekedési felügyeletek, illetve a szállítmányt útba indító cég és a szállítás vagyonvédelmét, biztosítását végző cég.
Az első link egy logisztikai témájú cikkhez vezet, mivel a kérdésedben feltüntetted, hogy logisztikai természetű a szöveged, és az oldalon írnak egy szállítmányellenőrző rendszerrről is.
A második link a CTN cég oldalához vezet, ahol tevékenységükről részletesen olvashatunk angolul. Ez a cég, bár önállóan tevékenykedik, köteles együttműködni a helyi vámhatósággal.


    Reference: http://www.mfor.hu/cikkek/Intelligens_logisztika.html
    Reference: http://www.businessdayonline.com/index.php?option=com_conten...
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48
Grading comment
köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
9 hrs
  -> Köszönöm

agree  Andras Szekany
11 hrs
  -> Köszönöm

agree  Tradeuro Language Services
12 hrs
  -> Köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
1 day 11 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search