ride-hailing service

Hungarian translation: közúti személyszállítási szolgáltatás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ride-hailing service
Hungarian translation:közúti személyszállítási szolgáltatás
Entered by: Katalin Horváth McClure

09:44 May 4, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Automation
English term or phrase: ride-hailing service
Telekocsi szolgáltatásnak fordítják néhány helyen, de ez annál többet jelent szerintem, ez nem egyszerűen ride-sharing, mert ebbe beletartoznak a hagyományos taxis szolgáltatások is ugyanúgy, mint mondjuk az Über.
A szöveg a közlekedés automatizálásáról szól.
Egy mondat pl.: Automation, competition and electrification will cut the cost of ride-hailing services by XX%.
Kata Vígh
Hungary
személyszállítási szolgáltatás
Explanation:
Olvasd el a cikket, ez összefoglalja az összes variációt. Eszerint a ride-hailing kifejezetten a taxi, ill. Uber, Lyft (ez is taxi, csak nem hivatásos sofőrökkel) szolgáltatásokra vonatkozik.
"egyszerű sofőrök végeznek személyszállítási szolgáltatást"

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2018-05-04 23:58:20 GMT)
--------------------------------------------------

A jogi szaknyelvben pedig "közúti személyszállítás". Lásd pl: https://drkovacstimea.hu/blog/ber-jogszabaly-modositas-valto...
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5utazást bérlő/hívó szolgáltatás
Andras Szekany
4személyszállítási szolgáltatás
Katalin Horváth McClure


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
utazást bérlő/hívó szolgáltatás


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
személyszállítási szolgáltatás


Explanation:
Olvasd el a cikket, ez összefoglalja az összes variációt. Eszerint a ride-hailing kifejezetten a taxi, ill. Uber, Lyft (ez is taxi, csak nem hivatásos sofőrökkel) szolgáltatásokra vonatkozik.
"egyszerű sofőrök végeznek személyszállítási szolgáltatást"

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2018-05-04 23:58:20 GMT)
--------------------------------------------------

A jogi szaknyelvben pedig "közúti személyszállítás". Lásd pl: https://drkovacstimea.hu/blog/ber-jogszabaly-modositas-valto...


    Reference: http://www.autoszektor.hu/hu/content/car-sharing-vs-ride-hai...
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Köszönöm a segítséget!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search