unloaded free curbstone edge

Hungarian translation: ingyen kirakodva a járdaszélre

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unloaded free curbstone edge
Hungarian translation:ingyen kirakodva a járdaszélre
Entered by: Zoltán Törőcsik

04:25 Sep 18, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / háztartási készülékek rakományozása
English term or phrase: unloaded free curbstone edge
A szövegkörnyezet: "Almost all appliances on pallet have to be delivered unloaded free curbstone edge."
Zoltán Törőcsik
Hungary
ingyen kirakodva a járdaszélre
Explanation:
ja, INCOTERMS
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ingyen kirakodva a járdaszélre
Andras Szekany
4 +1megfelelő INCOTERMS szerinti fuvarparitás használandó
MARIA LEIDAL KOVACS


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
megfelelő INCOTERMS szerinti fuvarparitás használandó


Explanation:
Szerintem a fuvarparitásra gondolnak (INCOTERMS).
Valahogy úgy fordíthatnád, hogy a járda szélére történő kirakodással. Érdemes lenne a megbízót megkérni, hogy pontosítsa a fuvarozási feltételeket, mert a fuvarozásnál eltérő ponton száll át a költség, a kockázat és a tulajdonjog az eladóról a vevőre. Emiatt nem szabad találgatni a parításoknál, mert jogilag nem mindegy az elírás.

5.1.3 "C" csoport: főfuvarozás fizetve 5.1.3.1 CFR – Cost and Freight (költség és fuvardíj fizetve)
5.1.3.2 CIF – Cost Insurance and Freight (költség, biztosítás és fuvardíj fizetve)
5.1.3.3 CPT – Carriage Paid to … (fuvarozás fizetve valameddig)
5.1.3.4 CIP – Carriage Insurance Paid to… (fuvarozás, biztosítás fizetve valameddig)

5.1.4 "D" csoport: érkező 5.1.4.1 DAF – Delivered at Frontier (határra szállítva)
5.1.4.2 DES – Delivered ex Ship (leszállítva hajóról történő átadással)
5.1.4.3 DEQ – Delivered ex Quay (leszállítva rakparton történő átadással)
5.1.4.4 DDU – Delivered Duty Unpaid (leszállítva vámfizetés nélkül)
5.1.4.5 DDP – Delivered Duty Paid (leszállítva vámfizetéssel)



MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ingyen kirakodva a járdaszélre


Explanation:
ja, INCOTERMS

Andras Szekany
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search