Tax Point Date

Hungarian translation: adófizetési kötelezettség keletkezésének napja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tax Point Date
Hungarian translation:adófizetési kötelezettség keletkezésének napja
Entered by: Péter Tófalvi

08:56 May 21, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / beszállítói portál
English term or phrase: Tax Point Date
Tax ID
Tax Registration Number
Tax Representation (Bill-to) Address
Tax Percentage
Tax Amount
Supplier Tax Registration No. is empty for this eInvoice supplier.
Tax Point Date must be provided.
Tax Point Date must match Invoice Date for this Invoice creation!
eInvoice can not be created -
Unit of Measure must be provided.
Tax Regime is required for MX CFDI! (MX=Mexikó)
Péter Tófalvi
Hungary
adótétel alkalmazásának napja
Explanation:
Az a nap, amikor a vevő az árut vagy a szolgáltatást átveszi (nem amikor kifizeti), mivel ezen a napon lehet az adót felszámolni. Pro-forma számlák esetében ez a rovat különösen fontos, mert az adótétel alkalmazásának napja határozza meg az eladó adóelszámolási kötelezettségének napját.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5adótétel alkalmazásának napja
JANOS SAMU
4teljesítés dátuma
Angéla Görbe
Summary of reference entries provided
adófizetési kötelezetsség dátuma/kelte
Katalin Szilárd

  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tax point date
teljesítés dátuma


Explanation:
A teljesítés dátuma adózási szempontból.

Lásd:

https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/tax point

https://5percado.hu/szamla-modositasa-szamlakorrekciok-1-res...


Angéla Görbe
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JANOS SAMU: Tényszerűen helyes, de szerintem fordításként nem, mert ha megfordítjuk, a teljesítés dátumát sohasem fordítjuk tax point date-nek. Arról van szó, hogy a két dátum egybeesik.
14 mins
  -> Köszönöm. Igen, ezért írtam lentebb, hogy "adózási szempontból".

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tax point date
adótétel alkalmazásának napja


Explanation:
Az a nap, amikor a vevő az árut vagy a szolgáltatást átveszi (nem amikor kifizeti), mivel ezen a napon lehet az adót felszámolni. Pro-forma számlák esetében ez a rovat különösen fontos, mert az adótétel alkalmazásának napja határozza meg az eladó adóelszámolási kötelezettségének napját.


    Reference: http://www.investorguide.com/definition/tax-point.html
    https://www.aat-interactive.org.uk/elearning/learning_zone/AAT750004_E1002/lib/docs/vat_invoicing_-_reference_material.pdf
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 91
Grading comment
Köszönöm!




Reference comments


32 mins
Reference: adófizetési kötelezetsség dátuma/kelte

Reference information:
Már volt kérdés, csak date nélkül

https://www.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/law-taxation...

https://adozasitanacsadas.hu/hir/338/afa-az-adofizetesi-kote...

http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/tris/it/index.cfm...

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2019-05-21 09:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

Elírtam.
Nem dupla s, hanem dupla t: adófizetési kötelezettség dátuma/kelte

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 55
Note to reference poster
Asker: Igen, erre gondoltam én is, csak az nem világos még mindig, hogy itt az adófizetési kötelezettség keletkezésének, bevallásának vagy megfizetésének a dátuma van-e. Logikusan, mivel a számlán van feltüntetve, a keletkezés dátumáról lehet szó.

Asker: Most néztem meg a korábbi KudoZ-kérdést, és ott is ezt írják.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search