rollup

Hungarian translation: rolllup / roll-up (görgetés)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rollup
Hungarian translation:rolllup / roll-up (görgetés)
Entered by: Péter Tófalvi

09:06 May 21, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / beszállítói portál
English term or phrase: rollup
RollUp 1
RollUp 2
...
Rollup columns
Rollup Editor
Scalable rollup mode is not supported.
Péter Tófalvi
Hungary
rolllup / roll-up (görgetés)
Explanation:
Tudom Péter, hogy angolul adtam meg és Te a magyarosítés híve vagy, de ha kérdezz meg egy szakit: rollup-ot fog mondani és írni.
A görgetést a Te kedvedmért írtam be, mert én tuti, hogy rollup-ot írnék.

https://www.mullie.eu/aggregate-data-large-datasets-rollup-t...


https://szamalk.hu/sql-adatbazisok

. Görgetés, felsőbb szintű aggregációk (CUBE, ROLLUP, GROUPING SETS,



--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2019-05-21 09:49:43 GMT)
--------------------------------------------------

magyarosítés -> magyarosítás

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2019-05-21 09:50:16 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon gyorsan írtam, átnézés nélkül:

kedvedmért -> kedvedért

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2019-05-21 09:57:03 GMT)
--------------------------------------------------

https://people.inf.elte.hu/kiss/cikkek/magyarul/081 Az OLAP ...

Ebben a cikikben bemutatunk egy meghatározott beágyazott aggregátumú eljárást, deklaratív módon. Azok a beágyazott aggregátumok, amelyek rollupnak valamilyen aggregátum értéke, széles körét írják le a nem elosztott aggregációknak.

Ez az aggregáció kifejezi egy olyan beágyazott aggregációt, amely azok természetes rollup-jaira vonatkozik

Vagy esetleg felgörgetésként lehet írni magyarosan, de a való életben ez akkor is rollup.

https://inf.mit.bme.hu/sites/default/files/publications/Mult...

Fogalomtáraggregáció (felgörgetés, roll up) Valamelyik dimenzió mentén csökkentjük az adatoklekérdezésének granularitását, azaz kevésbé részletezetten nézzük azokat. Pl. napokhelyett heteket vizsgálunk. Lásd méglefúrás.

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0011_o...

Adattárházak esetén tipikus, hogy több összegző nézetet definiálunk egy összekapcsoláson (pl. rollup különböző dimenziók mentén). Ezen különálló materializált nézetek inkrementális karbantartása hosszú időt vesz igénybe, mert az alap-összekapcsolást többször kell végrehajtani.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-05-21 17:36:26 GMT)
--------------------------------------------------

Azért nem scrolling, mert a scrolling jelentése mozgáshoz/mozgatáshoz köthető.

scrolling
/ˈskrəʊlɪŋ/
noun
noun: scrolling

1.
the action of moving displayed text or graphics up, down, or across on a computer screen in order to view different parts of them.

scroll verb
scrolled; scrolling; scrolls

https://www.merriam-webster.com/dictionary/scrolling?src=sea...

Definition of scroll (Entry 2 of 2)

intransitive verb
1 : to move text or graphics up or down or across a display screen as if by unrolling a scroll
2 : to progress, move, or be revealed as if by the unrolling of a scroll watch scenery scroll by large picture windows— David Yeadon

transitive verb
: to cause (text or graphics on a display screen) to move in scrolling
Illustration of scroll
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rolllup / roll-up (görgetés)
Katalin Szilárd
3göngyölítés
Angéla Görbe


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
göngyölítés


Explanation:
Példa:
https://help.brightlocal.com/hc/en-us/articles/204373757-Wha...

Angéla Görbe
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: A göngyölítés inkább aggregation, nem? (Amúgy nagyon köszönöm az értékes javaslatokat!)


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rolllup / roll-up (görgetés)


Explanation:
Tudom Péter, hogy angolul adtam meg és Te a magyarosítés híve vagy, de ha kérdezz meg egy szakit: rollup-ot fog mondani és írni.
A görgetést a Te kedvedmért írtam be, mert én tuti, hogy rollup-ot írnék.

https://www.mullie.eu/aggregate-data-large-datasets-rollup-t...


https://szamalk.hu/sql-adatbazisok

. Görgetés, felsőbb szintű aggregációk (CUBE, ROLLUP, GROUPING SETS,



--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2019-05-21 09:49:43 GMT)
--------------------------------------------------

magyarosítés -> magyarosítás

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2019-05-21 09:50:16 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon gyorsan írtam, átnézés nélkül:

kedvedmért -> kedvedért

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2019-05-21 09:57:03 GMT)
--------------------------------------------------

https://people.inf.elte.hu/kiss/cikkek/magyarul/081 Az OLAP ...

Ebben a cikikben bemutatunk egy meghatározott beágyazott aggregátumú eljárást, deklaratív módon. Azok a beágyazott aggregátumok, amelyek rollupnak valamilyen aggregátum értéke, széles körét írják le a nem elosztott aggregációknak.

Ez az aggregáció kifejezi egy olyan beágyazott aggregációt, amely azok természetes rollup-jaira vonatkozik

Vagy esetleg felgörgetésként lehet írni magyarosan, de a való életben ez akkor is rollup.

https://inf.mit.bme.hu/sites/default/files/publications/Mult...

Fogalomtáraggregáció (felgörgetés, roll up) Valamelyik dimenzió mentén csökkentjük az adatoklekérdezésének granularitását, azaz kevésbé részletezetten nézzük azokat. Pl. napokhelyett heteket vizsgálunk. Lásd méglefúrás.

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0011_o...

Adattárházak esetén tipikus, hogy több összegző nézetet definiálunk egy összekapcsoláson (pl. rollup különböző dimenziók mentén). Ezen különálló materializált nézetek inkrementális karbantartása hosszú időt vesz igénybe, mert az alap-összekapcsolást többször kell végrehajtani.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2019-05-21 17:36:26 GMT)
--------------------------------------------------

Azért nem scrolling, mert a scrolling jelentése mozgáshoz/mozgatáshoz köthető.

scrolling
/ˈskrəʊlɪŋ/
noun
noun: scrolling

1.
the action of moving displayed text or graphics up, down, or across on a computer screen in order to view different parts of them.

scroll verb
scrolled; scrolling; scrolls

https://www.merriam-webster.com/dictionary/scrolling?src=sea...

Definition of scroll (Entry 2 of 2)

intransitive verb
1 : to move text or graphics up or down or across a display screen as if by unrolling a scroll
2 : to progress, move, or be revealed as if by the unrolling of a scroll watch scenery scroll by large picture windows— David Yeadon

transitive verb
: to cause (text or graphics on a display screen) to move in scrolling
Illustration of scroll

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 55
Grading comment
Köszi!
Notes to answerer
Asker: Én azt nem értem (többek között), hogy az angolban miért nem scrolling-ot írtak. Mert annál logikus a skálázhatóság.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search