state machine

Hungarian translation: állapotgép

18:15 May 21, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / beszállítói portál
English term or phrase: state machine
There is no transition from [{0}] state with action [{1}] on {2} state machine for administrator.
Nyersfordítás:
Nem lehetséges az átmenet a(z) [{0}] állapotból a(z) [{1}] művelettel a(z) {2} állapotú gépen a rendszergazda számára.
Itt nálam a state és a machine teljesen külön áll.

Ha angolul ez lenne:
There is no transition from state [{0}] with action [{1}] on state {2} for the administrator.
akkor minden világos:
Nem lehetséges az átmenet a(z) [{0}] állapotból a(z) [{1}] művelettel a(z) {2} állapotba a rendszergazda számára.
De nem ez van!

Van egyébként olyan is, hogy „state machine”, amelynek jelentése állapotautomata.
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:állapotgép
Explanation:
Egyetemi emlékeim szerint az állapotgép és az állapotautomata gyakorlatilag ugyanaz volt.

Szerintem:

A(z) [{0}] állapotból a(z) [{1}] művelettel nincs átmenet a(z) {2} állapotgépen a rendszergazda számára.
Selected response from:

Zoltán Medgyesi
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2állapotgép
Zoltán Medgyesi
5állapothalmaz
JANOS SAMU


Discussion entries: 8





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
állapothalmaz


Explanation:
Itt egy formális modellben a lehetséges állapotokat magában foglaló kódrendszerről van szó.

Én a There is no transition from [{0}] state with action [{1}] on {2} state machine for administrator mondatot így fordítanám:
A rendszergazda számára létrehozott {2} állapothalmazban a/az [{1}] lépéssel nincs átmenet a [{0}] állapotból.

Example sentence(s):
  • Ismert matematikai domén, pl. számítási szekvencia, vezérlési gráf, állapothalmaz, … és ezeken definiált műveletek (összefűzés, unió, …)

    https://www.lynda.com/Developer-Programming-Foundations-tutorials/What-state-machine/135365/158240-4.html
    https://inf.mit.bme.hu/sites/default/files/materials/category/kategória/oktatás/msc-tárgyak/formális-módszerek/17/FM-2017_EA01b_formali
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Az állapothalmaz nem jó, de a mondat szerkezetének értelmezésével egyetértek, nevezetesen, hogy a "for administrator" az a "state machine"-nal tartozik össze. Fentebb részleteztem.
1 day 23 hrs
  -> Na, és miért nem jó?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
állapotgép


Explanation:
Egyetemi emlékeim szerint az állapotgép és az állapotautomata gyakorlatilag ugyanaz volt.

Szerintem:

A(z) [{0}] állapotból a(z) [{1}] művelettel nincs átmenet a(z) {2} állapotgépen a rendszergazda számára.

Zoltán Medgyesi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: http://www.sze.hu/~herno/NGB_IN040_1/2014/L99_StateMachineAl...
2 hrs

neutral  Katalin Horváth McClure: Az állapotgép helyes, ezzel egyetértek, de a mondat szerkezetének értelmezésével ill. fordításával nem. A "for administrator" az a "state machine"-nal tartozik össze, annak jelzője. Többet fent a Discussion részben írtam.
1 day 23 hrs
  -> Hm, van benne ráció...

agree  JANOS SAMU: Az elnevezéssel egyetértek, de a mondat fordításával nem, viszont az nem volt része a kérdésnek.
3 days 0 min




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search