Honey possum (Tarsipes rostratus)

Hungarian translation: mézrabló erszényes

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Honey possum (Tarsipes rostratus)
Hungarian translation:mézrabló erszényes

10:05 Sep 5, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: Honey possum (Tarsipes rostratus)
Mi a pontos magyar megfelelője ennek az erszényesnek? Angolul honey possum, németül Honigbeutler, és a latin neve Tarsipes rostratus.
Előre is köszi!
Maxipocak
Hungary
mézrabló erszényes
Explanation:
Mégis van már bevett magyar neve az állatnak: 'mézrabló erszényes' (forrás: Zootaxonómia, szerk. Papp L., 1997).
ez bár kevésbé frappáns megoldás, mint a 'mézoposszum', de kétségkívül helyesebb, mivel az állatnak nem sok köze van az oposszumokhoz.
Selected response from:

Karoly Marko
Grading comment
Mindenkinek köszönet a segítségért!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mézrabló erszényes
Karoly Marko
3 +2mézoposszum
Zsanett Rozendaal-Pandur
4mézoposszum
Karoly Marko


Discussion entries: 1





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
honey possum (tarsipes rostratus)
mézoposszum


Explanation:
Úgy tűnik, egyelőre nincs HIVATALOS magyar neve a dögnek. Felveszem a kapcsolatot az illetékesekkel, és lesz neki. :)
A mézoposszum mindenesetre jónak tűnik.

Karoly Marko
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
honey possum (tarsipes rostratus)
mézoposszum


Explanation:
Nem vagyok biológus, csak hobbi szinten. Amit találtam róla az ennyi:

"A mézoposszum apró egérszerű erszényes, amely Nyugat- Ausztráliában él, a hímeknek van testnagyságukhoz képest a legnagyobb heréi az összes emlős állatok közül."
http://www.behav.org/00library/Alc_89/Alc989_ch14_92_discuss...

"Tarsipes spenserae, the only species in the family Tarsipedidae, is found in the southwestern coastal district of Western Australia from south of Geraldton through Perth and Albany to Esperance.
[...]Tarsipes is thought to be promiscuous. The sperm of these possums are the longest of any mammal recorded and their testes relatively the largest. It has been proposed that this is a result of gamete selection."
http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/informat...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 25 mins (2005-09-05 12:31:26 GMT)
--------------------------------------------------

Az Uránia Állatvilág sorozat 1969-es kiadásában van egy olyan, hogy tarsipes spensera - orrmányos mézrabló erszényes. Tehát a méz ennyiben családi vonás. A spensera egyetlen eredményt sem ad google-lal, vajon megváltozott volna a neve, mintha rémlene, hogy előfordul ilyesmi. Vagy kihalt?

Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Gorka
27 mins

agree  Electra
21 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
honey possum (tarsipes rostratus)
mézrabló erszényes


Explanation:
Mégis van már bevett magyar neve az állatnak: 'mézrabló erszényes' (forrás: Zootaxonómia, szerk. Papp L., 1997).
ez bár kevésbé frappáns megoldás, mint a 'mézoposszum', de kétségkívül helyesebb, mivel az állatnak nem sok köze van az oposszumokhoz.

Karoly Marko
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mindenkinek köszönet a segítségért!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search