white-tip reef shark

Hungarian translation: fehérfoltos szirticápa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:white-tip reef shark
Hungarian translation:fehérfoltos szirticápa
Entered by: Krisztina Bottai

13:49 May 3, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: white-tip reef shark
Milyen cápa ez pontosan?
Krisztina Bottai
France
fehérfoltú szirticápa
Explanation:

http://209.85.129.104/search?q=cache:9troh1qsm5IJ:www.suline...

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-05-04 12:25:37 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy fehérfoltos szirticápa:

http://www.marinelife.hu/tartalom/sharkproject.html

"Európához közeli trópusi területen sehol sem lehet akkora egyedszámban megfigyelni a szürke szirtcápákat (Carcharhinus amblyrhincos) és a fehérfoltos szirtcápákat (Trianedon obesus), mint a szudáni vizeken."
Selected response from:

Nora Balint
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fehérfoltú szirticápa
Nora Balint
5Fehér úszójú szirticápa
kabigabor (X)
4fehérfoltú szirtcápa
Sz_Csaba
3Fehér uszonyvégű szirti cápa
Dora Miklody


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fehér uszonyvégű szirti cápa


Explanation:
az biztos hogy szirti cápa, hivatalos "magyar" nevét nem lehet találni, a búvár zsargonban hívják így (van fekete uszonyvégű is, és fekete, ill. fehér pöttyös szirti cápa is).

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Fehér úszójú szirticápa


Explanation:
Triaenodon obesus - Fehérúszójú szirticápa

kabigabor (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fehérfoltú szirticápa


Explanation:

http://209.85.129.104/search?q=cache:9troh1qsm5IJ:www.suline...

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-05-04 12:25:37 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy fehérfoltos szirticápa:

http://www.marinelife.hu/tartalom/sharkproject.html

"Európához közeli trópusi területen sehol sem lehet akkora egyedszámban megfigyelni a szürke szirtcápákat (Carcharhinus amblyrhincos) és a fehérfoltos szirtcápákat (Trianedon obesus), mint a szudáni vizeken."



    Reference: http://www.geographic.hu/index.php?act=kepgaleria&id=1972
    Reference: http://www.fotohaz.hu/fotoarena/showphoto.php?photo=89836
Nora Balint
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
3 days 18 hrs

732 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fehérfoltú szirtcápa


Explanation:
Az a legelterjedtebb magyar elnevezés. Van egy egész csoport hasonló cápafaj (black-tip reef shark, silvertip shark etc..)

Sz_Csaba
Specializes in field




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search