buffalo toad

Hungarian translation: aga varangy /óriás varangy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:buffalo toad
Hungarian translation:aga varangy /óriás varangy
Entered by: lászló takács

08:16 May 3, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: buffalo toad
Üdvözlök minden kollégát,

Nincs olyan szótáram, amelyben fellelhető lenne az angoul buffalo toad néven ismert békafaj. Vidékünkön nem honos, így az Interneten sem sikerült rábukkannom semmi használható információra. Könnyítésül, latin neve: Rhinella marina. Nem tudom, létezik-e esetleg magyar nyelven valamiféle univerzális zoológiai szótár, amelyben az egyes fajokra latin neveik alapján rá lehetne keresni, ha nem is az Interneten, de legalább könyv formában.
Előre is köszönök minden segítséget.
lászló takács
France
aga varangy /óriás varangy
Explanation:
Két magyar kifejezést találtam, mindkettő ugyanarra vonatkozik:
Taxonomic name: Rhinella marina (Linnaeus, 1758)
Synonyms: Bufo agua Clark 1916, Bufo marinis [sic] Barbour 1916, Bufo marinus marinus Mertens 1972, Bufo marinus Mertens 1969, Bufo marinus Schneider 1799, Bufo strumosus Court 1858
Common names: Aga-Kröte (German), bufo toad, bullfrog, cane toad (English), crapaud (Caribbean), giant American toad (English), giant toad (English), kwapp (Caribbean), macao (Dominican Republic), maco pempen (Dominican Republic), Maco toro (Dominican Republic), marine Toad, Suriname toad
Organism type: amphibian
http://www.issg.org/database/species/ecology.asp?fr=1&si=113


http://www.origo.hu/tudomany/elovilag/20080714-az-orias-aga-...

Én azért a tudományos nevet zárójelben hagynám, hogy egyértelmű legyen.
Selected response from:

Hungary GMK
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aga varangy /óriás varangy
Hungary GMK
4 +1óriásvarangy (bufo marinus)
Attila Piróth
1 +3kis kavarodás
Balázs Sudár


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
óriásvarangy (bufo marinus)


Explanation:
A latin neve "bufo marinus". Sok hivatkozást találsz rá, valószínűleg az alábbinál jobbakat is: What you've got here is Bufo marinus, the marine toad, otherwise known as the cane toad, the giant American toad, the buffalo toad and "that bloody American monster."
http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-5461827_IT...

Magyarul ez az óriásvarangy:
Marine toad 4"- Bufo marinus óriásvarangy
Ára: 2153 Ft
http://www.freeweb.hu/allatimport/beka.html



Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd
1 hr

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aga varangy /óriás varangy


Explanation:
Két magyar kifejezést találtam, mindkettő ugyanarra vonatkozik:
Taxonomic name: Rhinella marina (Linnaeus, 1758)
Synonyms: Bufo agua Clark 1916, Bufo marinis [sic] Barbour 1916, Bufo marinus marinus Mertens 1972, Bufo marinus Mertens 1969, Bufo marinus Schneider 1799, Bufo strumosus Court 1858
Common names: Aga-Kröte (German), bufo toad, bullfrog, cane toad (English), crapaud (Caribbean), giant American toad (English), giant toad (English), kwapp (Caribbean), macao (Dominican Republic), maco pempen (Dominican Republic), Maco toro (Dominican Republic), marine Toad, Suriname toad
Organism type: amphibian
http://www.issg.org/database/species/ecology.asp?fr=1&si=113


http://www.origo.hu/tudomany/elovilag/20080714-az-orias-aga-...

Én azért a tudományos nevet zárójelben hagynám, hogy egyértelmű legyen.

Hungary GMK
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eliza Palmeri
7 mins
  -> Köszönöm!

agree  Katalin Szilárd: Igazad van a kettő ugyanaz.
1 hr
  -> Köszi!

17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
kis kavarodás


Explanation:
A latin név alapján ez a Bufo marinus, azaz óriás aga varangy. Angolul viszont cane toad. ld. http://en.wikipedia.org/wiki/Cane_toad

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2010-05-03 08:36:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/39ca7pu

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: "Bufo marinus, azaz óriás aga varangy"
0 min

agree  Katalin Szilárd
1 hr

agree  Ildiko Santana: Nemrégiben nevezték át angolul. Latin: Bufo marinus, magyar: óriás aga varangy. http://blogs.thatpetplace.com/thatreptileblog/2008/08/07/the...
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search