Riser card

Latvian translation: perpendikulāri ievietojama plate, perpendikulāra plate (papildplate)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:riser card
Latvian translation:perpendikulāri ievietojama plate, perpendikulāra plate (papildplate)
Entered by: Valters Feists

10:52 Jun 22, 2018
English to Latvian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Motherboard
English term or phrase: Riser card
https://en.wikipedia.org/wiki/Riser_card
Aivars Zarins
Latvia
perpendikulāri ievietojama plate, perpendikulāra plate (papildplate)
Explanation:
Tā “pacēlāja karte” šķiet pārāk burtisks un grūti saprotams kalks.
Redzamā uzbūve ir tāda, ka “riser cards” tiek ievietotas perpendikulāri pamatplatei.

Tā kā galvenā ir mātesplate jeb sistēmplate, tad tajā iespraužamās arī labāk saukt par platēm, nevis kartēm. Par “kartēm” mūsdienās daudz biežāk sauc mazās atmiņas kartītes (SD, CF, MMC), SIM kartes un vēl citas, kas nav lielākas par kredītkarti. “Karte” vēl asociējas ar ģeogrāfiskām u. tml. kartēm.

P. S. Ir atrodama arī “papildplate”, bet ne sevišķi bieži un nav arī terminu krājumos.
Piem.: (cita termina sakarā) “Datu pārraides procesa organizēšana kopnē, ko īsteno, pievienojot papildplates, un kas ļauj vadīt datu pārraidi pa kopni neatkarīgi no centrālā procesora, kā arī nodrošināt tiešu piekļuvi datora atmiņai un ārējām iekārtām.” http://www.letonika.lv/groups/default.aspx?r=1107&q=pa-&id=2...
Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
Paldies, papildplate laikam būs piemērotākais vārds. To pievienoju.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4perpendikulāri ievietojama plate, perpendikulāra plate (papildplate)
Valters Feists
4pacēlāja karte
Agnese Kalnmale


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
riser card
pacēlāja karte


Explanation:
Saskaņā ar Microsoft terminoloģiju


    https://www.microsoft.com/en-us/language/Search?&searchTerm=riser&langID=Latvian&Source=true&productid=All%20Products
Agnese Kalnmale
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
riser card
perpendikulāri ievietojama plate, perpendikulāra plate (papildplate)


Explanation:
Tā “pacēlāja karte” šķiet pārāk burtisks un grūti saprotams kalks.
Redzamā uzbūve ir tāda, ka “riser cards” tiek ievietotas perpendikulāri pamatplatei.

Tā kā galvenā ir mātesplate jeb sistēmplate, tad tajā iespraužamās arī labāk saukt par platēm, nevis kartēm. Par “kartēm” mūsdienās daudz biežāk sauc mazās atmiņas kartītes (SD, CF, MMC), SIM kartes un vēl citas, kas nav lielākas par kredītkarti. “Karte” vēl asociējas ar ģeogrāfiskām u. tml. kartēm.

P. S. Ir atrodama arī “papildplate”, bet ne sevišķi bieži un nav arī terminu krājumos.
Piem.: (cita termina sakarā) “Datu pārraides procesa organizēšana kopnē, ko īsteno, pievienojot papildplates, un kas ļauj vadīt datu pārraidi pa kopni neatkarīgi no centrālā procesora, kā arī nodrošināt tiešu piekļuvi datora atmiņai un ārējām iekārtām.” http://www.letonika.lv/groups/default.aspx?r=1107&q=pa-&id=2...

Example sentence(s):
  • Pārējo karšu pieslēgvietas LPX pamatplatei ir iebūvētas atsevišķā papildplatē (Reisercard), kura mātes platē tiek iesprausta perpendikulāri. http://home.lu.lv/~grebezs/JurisG-Datora-sastavdalas-Ergonomika/iPamatplate.htm
Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
Grading comment
Paldies, papildplate laikam būs piemērotākais vārds. To pievienoju.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search