Self-Hosted Blog

Latvian translation: savā interneta tīmekļa vietnē izvietots emuārs

11:14 Jan 24, 2010
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Self-Hosted Blog
No tā paša sociālā tīmekļa.
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Latvian translation:savā interneta tīmekļa vietnē izvietots emuārs
Explanation:
Tīmekļa žurnāls jeb emuārs (weblog, blog) ir tīmekļa lietojums, kas satur regulārus ierakstus vienā tīmekļa vietnē.
Selected response from:

Biruta MARKO
Grading comment
Paldies!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5citur mitināti emuāri; pašmitināti emuāri
Valters Feists
4savā interneta tīmekļa vietnē izvietots emuārs
Biruta MARKO
3skat. zemāk
Jānis Greivuls


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
self-hosted blog
skat. zemāk


Explanation:
Wikipedia šo terminu skaidro šādi: "Pašrocīga tīmekļa žurnāla programmatūras uzstādīšana kādā vietņu mitināšanas serverī" (http://lv.wikipedia.org/wiki/Tīmekļa_žurnāls)

Īsāk? "Pašmitināts tīmekļa žurnāls" ir labākais, kas nāk prātā, lai arī gūgle šādu variantu pat pārdrošākajos sapņos nepieļauj...

--------------------------------------------------
Note added at 2 h (2010-01-24 13:16:18 GMT)
--------------------------------------------------

mitināt: http://termini.lza.lv/term.php?term=hosting&list=hosting&lan...

--------------------------------------------------
Note added at 2 h (2010-01-24 13:26:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ja palūkojamies uzmanīgāk, uz "viesošanu" "spiež" Microsofta tulkotāji, uz "mitināšanu" - LZA TK ITTEA....... izvēle, kā saka, pašu ziņā

Jānis Greivuls
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Kā īsti ir "mitināt" vai "viesot"?

Asker: Savukārt turpat "direct hosting" ir "tiešā viesošana"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andra M (lv): ieteikumi: pašuzturēts publisks/publiskais ..., vēl varianti, bet sliktāki: pašpublicēts ..., pašapsaimniekots ..., pašizvietots ...
1 day 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
self-hosted blog
savā interneta tīmekļa vietnē izvietots emuārs


Explanation:
Tīmekļa žurnāls jeb emuārs (weblog, blog) ir tīmekļa lietojums, kas satur regulārus ierakstus vienā tīmekļa vietnē.

Example sentence(s):
  • Tīmekļa žurnāls jeb emuārs (weblog, blog) ir tīmekļa lietojums, kas satur regulārus ierakstus vienā tīmekļa vietnē.

    Reference: http://209.85.229.132/search?q=cache:kdYR3efftWIJ:www.db.lv/...
Biruta MARKO
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Paldies!
Notes to answerer
Asker: Kā vienmēr, ir nepieiešams iespējami īsāks variants.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alis-kis: emuārs
1 day 2 hrs

neutral  Andra M (lv): varbūt "savā tīmekļa vietnē izvietots publisks/publiskais emuārs", bet nebalsoju par "interneta tīmekļa"
1 day 4 hrs

disagree  Valters Feists: 1) Tāda forma "emuārs" nav apstiprināts termins. 2) Pārāk gari.
7 days

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
self-hosted blog
citur mitināti emuāri; pašmitināti emuāri


Explanation:
"Pašmitināts" ir valodnieciski pareizi, tādējādi - "pašmitināti emuāri".

"Self-hosted blog" tomēr var nozīmēt divas lietas -

1) emuāru mitināšanai izmanto tādu serveri, kas pieder citam saimniekam, nevis tam, no kā skatupunkta rakstīts tas teksts -
tad der "citur mitināti emuāri",
kā arī varbūt "emuāru mitināšana citur" (ja tas ir sadaļas virsraksts - visi vārdi ar lieliem sākumburtiem);

2) emuāru mitināšanai izmanto savu datoru (mājās, birojā),
tad der "pašmitināti emuāri" (tāpat kā "pašdarinātas drēbes", "pašremontēts auto", "pašcepta maize", "pašārstēšanās no slimībām", "pašizraisīts kaitējums", "pašizraisīta vemšana".

P.S. Par visu šo tēmu.
"Tīmekļa žurnāls" gan ir apstiprināts, tomēr a) tas ir garāks, b) sekas - var sajaukt 'emuāru' jēdzienu ar kāda 'tīmeklī publicēta žurnāla' (piem., satori.lv) jēdzienu.



    Reference: http://www.reggieburnett.com/post/Windows-Home-Server-and-bl...
    Reference: http://lv.wikipedia.org/wiki/T%C4%ABmek%C4%BCa_%C5%BEurn%C4%...
Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 35




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search