phreak

Latvian translation: frīkeris

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:phreak
Latvian translation:frīkeris
Entered by: Biruta MARKO

12:55 May 31, 2011
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / NGN tīkli
English term or phrase: phreak
A phreak is someone who breaks into the telephone network illegally, typically to make free long-distance phone calls or to tap phone lines. The term is now sometimes used to include anyone who breaks or tries to break the security of any network. Recently, the phone companies have introduced new security safeguards, making phreaking more difficult.
Biruta MARKO
frīkeris
Explanation:
"As telephone networks have become computerized, phreaking has become closely linked with computer hacking" (http://en.wikipedia.org/wiki/Phreaking)

No augšminētā citāta redzams, ka šis "phreak" ir tuvs rada gabals hakerim.
Vārds "frīks" jau ir "aizņemts", tāpēc piedāvāju darināt vārdu no frīkings (tā šo būšanu sauc) + hakeris = frīkeris.
Selected response from:

Jānis Greivuls
Latvia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +1telelauzējs
Egils Turks
3 -1tīklu urķis
Ivo Treide
1telefonkrāpnieks
Kristine Sprula (Lielause)
1frīkeris
Jānis Greivuls


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
telefonkrāpnieks


Explanation:
Tas gan ir tulkojums "tuvu tekstam" :)

Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
tīklu urķis


Explanation:
Acīm redzama šī vārda līdzība ar angļu vārdu "freak", lai arī adoptēts ar vārda "phone" sākumu. Latviešu valodā gan līdz šim neesmu manījis šo terminu, tāpēc piedāvāju tulkojumu pēc esošajiem terminiem un paša vārda loģikas.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2011-05-31 13:16:04 GMT)
--------------------------------------------------

Var jau tulkot arī kā "tālruņu urķis", lai pilna nozīme tomēr ir "tālruņu tīklu urķis".

Ivo Treide
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Egils Turks: Urķīgs=tāds, kas mēdz iedziļināties (piemēram, jautājumā), sīki noskaidrot, izpētīt. Tās ir pozitīvas īpašības, turpretī angļu aprakstā ir runa par noziedzīgām darbībām.
7 hrs
  -> Skat. citātu par "frīkeri" zemāk.

24 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
frīkeris


Explanation:
"As telephone networks have become computerized, phreaking has become closely linked with computer hacking" (http://en.wikipedia.org/wiki/Phreaking)

No augšminētā citāta redzams, ka šis "phreak" ir tuvs rada gabals hakerim.
Vārds "frīks" jau ir "aizņemts", tāpēc piedāvāju darināt vārdu no frīkings (tā šo būšanu sauc) + hakeris = frīkeris.

Jānis Greivuls
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
telelauzējs


Explanation:
No darbības vārda "ielauzties", piemēram: svešā mājā. Šai gadījumā ielaušanās notiek telefona tīklos.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-05-31 21:18:17 GMT)
--------------------------------------------------

Arī angļu aprakstā ir minēts "who breaks into", tātad - "kāds, kas ielaužas". Līdz ar to, šis varētu būt tas retais gadījums, kad tulkojums precīzāk atklāj jēdziena saturu par oriģinālo terminu! :)
Es pieņemu še pievienoto phreak raksturojumu par pareizu, lai gan šaubas varētu rasties, jo, piemēram, Wikipēdijā ir citi akcenti.

Egils Turks
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Doroteja
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search