reference point of radiation

Latvian translation: radiācijas/starojuma references punkts

14:04 Nov 24, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: reference point of radiation
reference point of radiation, reference line of laser level and the reference line of laser cross.
irishka17 (X)
Latvian translation:radiācijas/starojuma references punkts
Explanation:
kaut ko tulkoju par šīm lietām Siemens. Viņi reference point tā arī sauca.
Selected response from:

Freimanis
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4orientējošais apstarošanas lauks
Inese Poga-Smith
3 +1radiācijas/starojuma references punkts
Freimanis


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
radiācijas/starojuma references punkts


Explanation:
kaut ko tulkoju par šīm lietām Siemens. Viņi reference point tā arī sauca.

Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 156

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mjbjosh: jā, "reference point" ir references punkts
8 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
orientējošais apstarošanas lauks


Explanation:
Pirms uzsāk kāda noteikta laukuma apstarošanu, tiek veikta apstarošanas simulācija, lai noteiktu optimālo apstarošanas lauka lielumu un kā virzīt staru, kādā leņķī, kādā plaknē un kādā šķērsgriezuma dziļumā. Speciāls sensors nosaka šos apstarošanas indikatorus, ko pēc tam izmanto reālajā apstarošanā.

Tātad nosaka:
orientējošo (optimālo) apstarošanas lauka lielumu (kurš tomēr nav tikai punkts), orientējošo lāzerstara virzīšanas leņķi (horizontāli un vertikāli) un orientējošo lāzerstara iedarbības šķērsgriezumu.

Savukārt devas izvērtēšanai izmanto parametrus, kas noteikti attiecībā uz audu ekvivalenta lodi (ICRU), skat. dok.:

http://72.14.205.104/search?q=cache:1-GG0WPzuEoJ:www.vestnes...

Kā notiek ārējās apstarošanas plānošana?

Plānošanas mērķis ir:

noteikti optimālos apstarojuma laukus – cik plašā zonā, no cik pozīcijām un kādiem leņķiem tiks virzīts starojums;
noteikt, kā pielāgoties konkrētā pacienta apstarojamā apvidus anatomiskajām īpatnībām un audzēja izmēram, konfigurācijai un saistībai ar blakusaudiem un reģionālās metastazēšanas vietām.
Šim nolūkam vispirms tiek gatavota katra pacienta individuālā topometriskā karte - to iegūst, vai nu veicot divus savstarpēji perpendikulārus rentgenuzņēmumus, vai datortomogrāfiju. Pēc tam datus pārnes uz papīra un zīmē organisma šķērsgriezuma karti, tajā atspoguļojot gan pašu audzēju, gan blakusesošos orgānus. Pēc tam pacientu sūta pie topometriska starojuma lauku noteikšanai. Šo sarežģīto procedūru sauc par simulāciju, un to veic ar īpašu rentgenaparātu (rentgentopometru), kas atdarina staru aparāta novietojumu - attālumu un leņķi pret pacienta ķermeni. Simulācija var ilgt no pusstundas līdz apmēram divām stundām. Starojuma lauka robežas ārsts ar krāsainu tinti uzzīmē uz ādas. Pēc simulācijas topometrists iegūtos datus nodod staru terapeitam (radiologam), kurš kopīgi ar medicīnas fiziķi izstrādā optimālās starojuma devas un režīmu, kā arī izveido devu topogrāfiski anatomiskās kartes, respektīvi, kādas devas kādiem laukiem un no kādiem leņķiem. Tas parasti prasa vairākas dienas.




    Reference: http://72.14.205.104/search?q=cache:kKk4IfhLQREJ:www.mk.gov....
    Reference: http://www.veezis.lv/index.php?event=document&document_id=15...
Inese Poga-Smith
Canada
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 15




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search