subtending

Latvian translation: asinsvada sašaurināšanās

11:40 Jan 30, 2013
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: subtending
(B) there should be no stenosis more than 50 % in any major untreated vessel, in any vein or artery graft or at the site of an angioplasty/stent, except in a vessel subtending a myocardial infarction.
Inga Baranova
Latvian translation:asinsvada sašaurināšanās
Explanation:
asinsvada sašaurināšanās, piemēram, izraisot asinsvada nosprostojumu

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2013-01-30 12:06:48 GMT)
--------------------------------------------------

asinsvada sašaurināšanās izraisīts miokarda infarkts

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2013-01-30 12:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

Miokarda infarkts rodas, ja kādu iemeslu dēļ sirds artērijas tiek nosprostotas, piemēram, ar trombu, tad daļa sirds muskuļa asins apgādi nesaņem un atmirst. Izveidojas sirds muskuļa bojājums jeb miokarda infarkts, kas izpaužas ar stiprām dedzinošām, plēsošām, žņaudzošām sāpēm krūšu kurvī, kas ilgst vairāk par 30 minūtēm. Ja skābekli saturošo asiņu plūsma netiek ātri atjaunota, var rasties paliekošs smadzeņu bojājums un iestāties nāve.
Selected response from:

Doroteja
Latvia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1apgādā ar asinīm
Inguna Hausmane
2 +2asinsvada sašaurināšanās
Doroteja
3aptverošs / blakus esošs
vita z


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
asinsvada sašaurināšanās


Explanation:
asinsvada sašaurināšanās, piemēram, izraisot asinsvada nosprostojumu

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2013-01-30 12:06:48 GMT)
--------------------------------------------------

asinsvada sašaurināšanās izraisīts miokarda infarkts

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2013-01-30 12:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

Miokarda infarkts rodas, ja kādu iemeslu dēļ sirds artērijas tiek nosprostotas, piemēram, ar trombu, tad daļa sirds muskuļa asins apgādi nesaņem un atmirst. Izveidojas sirds muskuļa bojājums jeb miokarda infarkts, kas izpaužas ar stiprām dedzinošām, plēsošām, žņaudzošām sāpēm krūšu kurvī, kas ilgst vairāk par 30 minūtēm. Ja skābekli saturošo asiņu plūsma netiek ātri atjaunota, var rasties paliekošs smadzeņu bojājums un iestāties nāve.


    Reference: http://www.mfd.lv/lv/book/Vegetativa_distonija_lv
    Reference: http://www.multiplaskleroze.lv/site/29845
Doroteja
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 60
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Paldies, Doroteja. Bet kā tas sader ar "a myocardial infarction". Kaut kā grūti man šodien iet, strādājot ar temperatūru)))


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Talli
17 days
  -> Paldies!

agree  Dzintars Kurmis
18 days
  -> Paldies!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aptverošs / blakus esošs


Explanation:
Subtend = To lie adjacent to and below another structure, often enclosing it

Sk. arī http://lav.proz.com/kudoz/english_to_romanian/medical:_cardi...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2013-01-31 13:40:20 GMT)
--------------------------------------------------

Precīzāk laikam būtu "no apakšas aptverošs" jeb "kas aptver .. no apakšas"

Example sentence(s):
  • The physician uses the echocardiogram to evaluate the structure and function of a patient's heart and surrounding vessels.

    Reference: http://www.thefreedictionary.com/subtending
    Reference: http://www.cardiosmart.org/HeartDisease/CTT.aspx?id=384
vita z
Latvia
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 24

28 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
apgādā ar asinīm


Explanation:
"subtend" var tulkot arī kā "to underlie"
Šeit domāts "asinsvads", kas "baro" (apgādā ar asinīm) miokarda infarkta zonu, jo infarkta gadijumā tas parasti ir nosprostots.
Tātad šī teikuma doma ir, ka neviens asinsvads nedrīkt būt sašaurināts vairāk nekā 50%, izņēmums ir tas asinsvads, kas apgādā ar asinīm miokarda infarkta zonu.


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/subtend
Inguna Hausmane
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vita z
2 days 14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search