herd immunity

Latvian translation: kolektīvā imunitāte

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:56 Apr 21, 2020
English to Latvian translations [PRO]
COVID-19 - Medical - Medical (general)
Additional field(s): Biology (-tech,-chem,micro-), Medical: Health Care, Science (general), Journalism
English term or phrase: herd immunity
Definition from Infection Control and Epidemiology:
Herd immunity (or community immunity) occurs when a high percentage of the community is immune to a disease (through vaccination and/or prior illness), making the spread of this disease from person to person unlikely. Even individuals not vaccinated (such as newborns and the immunocompromised) are offered some protection because the disease has little opportunity to spread within the community.

Example sentence(s):
  • Here's Why Herd Immunity Won't Save Us From The COVID-19 Pandemic Science Alert
  • U.K.’s Boris Johnson, who initially advocated herd immunity, becomes symbol of the strategy’s danger Fortune
  • Stanford Medicine Investigating California's Possible Herd Immunity To Coronavirus Alt105.3
Glossary-building KudoZ




Question posted on behalf of translation team:
GBK medical and pharma specialists


This question is closed

Latvian translation:kolektīvā imunitāte
Definition:
Kolektīvā imunitāte ir sabiedrības neuzņēmība vai ierobežota uzņēmība pret konkrētām infekcijas slimībām.
Selected response from:

Kaspars Gasuns
Latvia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2kolektīvā imunitāte
Kaspars Gasuns
4pūļa imunitāte (neuzņēmība)
Sandra Kuple
5 -1bara imunitāte
Kaspars Gasuns


  

Translations offered


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kolektīvā imunitāte


Definition from medicine.lv:
Kolektīvā imunitāte ir sabiedrības neuzņēmība vai ierobežota uzņēmība pret konkrētām infekcijas slimībām.

Example sentence(s):
  • Skrējiens pēc vakcīnas, asins pārliešana vai kolektīvā imunitāte? - LSM  
  • Kolektīvā imunitāte nav izdomāts un teorētisks jēdziens. Tā ir sabiedrības neuzņēmība vai ierobežota uzņēmība pret konkrētām infekcijas slimībām. - BKUS  

Explanation:
Šī ir formālāka versija. Vēl ir sinonīms "bara imunitāte".
Kaspars Gasuns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  vita z
21 hrs

Yes  Olafs Pēteris Grigulis
10 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
bara imunitāte


Definition from Fenikss Fun:
..jo vairāk cilvēku ir potējušies, jo grūtāk slimībai ir izplatīties, un tāpēc tiek pasargāti arī tie, kas vakcinēties nevar vai kam ir gaužām vāja imunitāte – pavisam mazi bērniņi, vai cilvēki, kas ārstē vēzi ar ķīmijterapiju, vai arī tie, kam no vakcīnu olbaltuma ir alerģija.

Example sentence(s):
  • Tātad, ievērojot pašizolāciju, iespējams palēnināt epidēmijas dramatismu (straujumu) un pamazām izveidot to, ko sauc vai nu par pūļa/bara, vai kolektīvo imunitāti. - TVNET  
  • Netiek slēpta arī fatālistiskā pārliecība, ka galu galā šis vīruss agri vai vēlu skars lielāko daļu iedzīvotāju, kuri to, cerams, vieglā formā izslimos, un iestāsies bara imunitāte. - LA.LV  

Explanation:
"Bara imunitāte" ir mazāk formāls sinonīms "kolektīvai imunitātei". Pamatā to lieto publicistikā vai līdzīgos nespecializētos medijos.
Kaspars Gasuns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Olafs Pēteris Grigulis: burtisks tulkojums
9 days
  -> Piekrītu, bet nu jau diezgan ieskrējies/iegājies - attiecīgajā valodas slānī.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pūļa imunitāte (neuzņēmība)


Definition from own experience or research:
Pūļa (sabiedrības) imunitāte rodas, ja liela daļa sabiedrības ir imūna pret kādu slimību (vakcinācijas un/vai iepriekšējas izslimošanas dēļ), kas padara gandrīz neiespējamu šīs slimības izplatīšanos no vienas personas uz citu. Pat nevakcinētiem indivīdiem (piemēram, jaundzimušajiem un personām ar novājinātu imunitāti) tiek nodrošināta noteikta aizsardzība, jo šai slimībai ir maz iespēju izplatīties sabiedrībā.

Example sentence(s):
  • Lai visā pasaulē nepieļautu vīrusa epidēmiju, vakcinēt būtu nepieciešams aptuveni 60 % iedzīvotāju, kā rezultātā izveidotos tā dēvētā pūļa imunitāte. - Apollo  
  • Bet tāda pūļa imunitāte neveidosies drīzāk tāpēc, ka jāsaslimst vismaz 60 % cilvēku, lai veidotos pūļa imunitāte. - TVNET  
  • Uzsākot vakcināciju un panākot ievērojamu imunizēto personu daudzumu vispārējā populācijā (pūļa imunitāte), novēroja krasu saslims bas samazināšanos gandrīz visās pasaules vals s un mazā pieprasījuma dēļ beidza difeterijas an toksiskā seruma ražošanu. - SPKC  

Explanation:
Periodika.lv vārdkopa «kolektīvā imunitāte» ir sastopama sešos rakstos, kas publicēti no 1969. līdz 1990. gadam. Ne bara, ne pūļa imunitāti tur nepamanīju.
Sandra Kuple
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search