Normobaric

Latvian translation: Normobāriskā hipoksiskā hipoksija

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Normobaric
Latvian translation:Normobāriskā hipoksiskā hipoksija
Entered by: Biruta MARKO

07:10 Aug 17, 2016
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / medicīnas apartūra
English term or phrase: Normobaric
Normobaric hypoxia (NBO), Which Maintains penumbral oxygenation, Reduces brain injury during cerebral ischemia, and minocycline, ...
Biruta MARKO
Normobāriskā hipoksiskā hipoksija
Explanation:
Real Altitude vs. "Fake" Altitude | Runner's World
www.runnersworld.com/sweat-science/real-altitude-vs-fake-al...
hypobaric hypoxia = low pressure, low oxygen = real altitude;
normobaric hypoxia = normal pressure, low oxygen = fake altitude. The fact that ...

Hypobaric and normobaric hypoxia compared: physiological responses at exercise throughout 24 hours
http://www.sportwissenschaft.ch/LinkClick.aspx?fileticket=Ll...

Hipoksijas veidi
Hipoksija var būt vietēja un vispārēja. Vietējā hipoksija attīstās noteiktā audu apvidū, piemēram, išēmijas, trombozes, embolijas, iekaisuma vai citos gadījumos. Tālāk kā vienu no tipveida patoloģiskiem procesiem galvenokārt apskatīsim vispārējo hipoksiju.
Atkarībā no izveidošanās ātruma hipoksija var būt akūta un hroniska.
Tomēr galvenā ir hipoksijas patoģenētiskā klasifikācija. Ņemot vēra to organisma sistēmu funkciju traucējumus, kuras apgādā audus ar skābekli (elpošanas, asinsrites, asins un audu enzīmu sistēmas), izšķir hipoksisko, respiratorisko, cirkulatorisko, hēmisko, histotoksisko un jaukto hipoksiju (66. att.).

Hipoksiskā hipoksija
Hipoksiskās hipoksijas galvenais cēlonis ir O2 parciālā spiediena samazināšanās ieelpojamā gaisā.
O2 parciālais spiediens ieelpojamajā gaisā var samazināties, ja 1) pazeminās atmosfēras spiediens vai 2) samazinās 02 daudzums gaisā, kaut ari ir normāls atmosfēras spiediens. Pirmajā gadījumā runā par hipobārisko hipoksiju, bet otrajā — par normobārisko hipoksiju.

Hipobāriskā hipoksiskā hipoksija rodas, ja organisms nokļūst retinātā atmosfērā. Šādos apstākļos attīstās t. s. augstuma jeb kalnu slimība.
67. attēlā ir parādīts, kā cilvēku ietekmē skābekļa parciālā spiediena lielums ieelpojamā gaisā. I līmenis — O2 toksiskā darbība, t. s. kesonu slimība, ko novēro, piemēram, ūdenslīdējiem (eiforija, pat halucinācijas, sāpju sindroms, ādas nieze). II līmenis — hipoksijas pieļaujamais līmenis. III līmenis — O2 optimālas koncentrācijas līmenis. IV līmenis — sāpju sindroms. V līmenis — hipoksijas pieļaujamais līmenis. VI līmenis — izteikta hipoksija, gāzu samazinātās šķīdības dēļ iespējama gāzu embolija (koronāro un smadzeņu asinsvadu embolija var būt nāves iemesls).

Normobāriskā hipoksiskā hipoksija rodas, ja vispārējais atmosfēras spiediens ir normāls, bet ieelpojamajā gaisā ir samazināts O2 procentuālais daudzums, piemēram, cilvēkam uzturoties slikti vēdinātās telpās, dūmos, miglā, šahtās un akās, kā ari ķirurģisko operāciju laikā, ja ir bojāta narkozes-elpināšanas aparatūra, vai lidaparātos un zemūdens ierīcēs, ja ir bojāta skābekļa padeves sistēma.
http://medicina-fiziologija.blogspot.hu/p/atmosferas-spiedie...


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2016-08-17 07:44:57 GMT)
--------------------------------------------------

I opened so many windows, maybe these are helpful too:

http://medicine-la.mednews.in.ua/citas-slimības/28706-išēmij...
http://doc-la.aboutmed.in.ua/slimības-smadzeņu-un-galvas-kuģ...
http://journals.lww.com/acsm-essr/Fulltext/2013/04000/Eviden...
https://www.researchgate.net/publication/221721914_Hypobaric...
Kas ir normāla atmosfēras spiediens - Tips for your life
howded.com › Tips for your life › Zinātne › Cits
Par normālu atmosfēras spiedienu ir lietojis gaisa spiedienu jūras līmeņa, pie platuma 45 ... Atmosfēras spiediens ir atkarīgs no augstuma virs jūras līmeņa. ... Pazeminot spiedienu trūkst skābekļa daudzumu asinīs, organisma šūnas hipoksija, ...

(video, English) Hypobaric versus Normobaric Hypoxia: Differences and Consequences for Team Sports Preparation
Presented by Prof Grégoire Millet, Lecturer, Switzerland
Altitude Training and Team Sports Conference

https://www.youtube.com/watch?v=u24Zg5e-8dQ

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-08-22 07:45:27 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Liels paldies, Biruta!
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Normobāriskā hipoksiskā hipoksija
Erzsébet Czopyk
3normobāriska (hipoksija)
vita z


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
normobaric
normobāriska (hipoksija)


Explanation:
Normobāriska hipoksija (pārāk mazs skābekļa saturs gaisā)

Normobāriska hipoksija rodas, ja vispārējais atmosfēras spiediens ir normāls, bet ieelpojamajā gaisā ir samazināts O2 procentuālais daudzums.


    Reference: http://medicina-fiziologija.blogspot.com/2013/09/hipoksijas-...
    https://lv.wikipedia.org/wiki/Hipoksija
vita z
Latvia
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 44

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
normobaric
Normobāriskā hipoksiskā hipoksija


Explanation:
Real Altitude vs. "Fake" Altitude | Runner's World
www.runnersworld.com/sweat-science/real-altitude-vs-fake-al...
hypobaric hypoxia = low pressure, low oxygen = real altitude;
normobaric hypoxia = normal pressure, low oxygen = fake altitude. The fact that ...

Hypobaric and normobaric hypoxia compared: physiological responses at exercise throughout 24 hours
http://www.sportwissenschaft.ch/LinkClick.aspx?fileticket=Ll...

Hipoksijas veidi
Hipoksija var būt vietēja un vispārēja. Vietējā hipoksija attīstās noteiktā audu apvidū, piemēram, išēmijas, trombozes, embolijas, iekaisuma vai citos gadījumos. Tālāk kā vienu no tipveida patoloģiskiem procesiem galvenokārt apskatīsim vispārējo hipoksiju.
Atkarībā no izveidošanās ātruma hipoksija var būt akūta un hroniska.
Tomēr galvenā ir hipoksijas patoģenētiskā klasifikācija. Ņemot vēra to organisma sistēmu funkciju traucējumus, kuras apgādā audus ar skābekli (elpošanas, asinsrites, asins un audu enzīmu sistēmas), izšķir hipoksisko, respiratorisko, cirkulatorisko, hēmisko, histotoksisko un jaukto hipoksiju (66. att.).

Hipoksiskā hipoksija
Hipoksiskās hipoksijas galvenais cēlonis ir O2 parciālā spiediena samazināšanās ieelpojamā gaisā.
O2 parciālais spiediens ieelpojamajā gaisā var samazināties, ja 1) pazeminās atmosfēras spiediens vai 2) samazinās 02 daudzums gaisā, kaut ari ir normāls atmosfēras spiediens. Pirmajā gadījumā runā par hipobārisko hipoksiju, bet otrajā — par normobārisko hipoksiju.

Hipobāriskā hipoksiskā hipoksija rodas, ja organisms nokļūst retinātā atmosfērā. Šādos apstākļos attīstās t. s. augstuma jeb kalnu slimība.
67. attēlā ir parādīts, kā cilvēku ietekmē skābekļa parciālā spiediena lielums ieelpojamā gaisā. I līmenis — O2 toksiskā darbība, t. s. kesonu slimība, ko novēro, piemēram, ūdenslīdējiem (eiforija, pat halucinācijas, sāpju sindroms, ādas nieze). II līmenis — hipoksijas pieļaujamais līmenis. III līmenis — O2 optimālas koncentrācijas līmenis. IV līmenis — sāpju sindroms. V līmenis — hipoksijas pieļaujamais līmenis. VI līmenis — izteikta hipoksija, gāzu samazinātās šķīdības dēļ iespējama gāzu embolija (koronāro un smadzeņu asinsvadu embolija var būt nāves iemesls).

Normobāriskā hipoksiskā hipoksija rodas, ja vispārējais atmosfēras spiediens ir normāls, bet ieelpojamajā gaisā ir samazināts O2 procentuālais daudzums, piemēram, cilvēkam uzturoties slikti vēdinātās telpās, dūmos, miglā, šahtās un akās, kā ari ķirurģisko operāciju laikā, ja ir bojāta narkozes-elpināšanas aparatūra, vai lidaparātos un zemūdens ierīcēs, ja ir bojāta skābekļa padeves sistēma.
http://medicina-fiziologija.blogspot.hu/p/atmosferas-spiedie...


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2016-08-17 07:44:57 GMT)
--------------------------------------------------

I opened so many windows, maybe these are helpful too:

http://medicine-la.mednews.in.ua/citas-slimības/28706-išēmij...
http://doc-la.aboutmed.in.ua/slimības-smadzeņu-un-galvas-kuģ...
http://journals.lww.com/acsm-essr/Fulltext/2013/04000/Eviden...
https://www.researchgate.net/publication/221721914_Hypobaric...
Kas ir normāla atmosfēras spiediens - Tips for your life
howded.com › Tips for your life › Zinātne › Cits
Par normālu atmosfēras spiedienu ir lietojis gaisa spiedienu jūras līmeņa, pie platuma 45 ... Atmosfēras spiediens ir atkarīgs no augstuma virs jūras līmeņa. ... Pazeminot spiedienu trūkst skābekļa daudzumu asinīs, organisma šūnas hipoksija, ...

(video, English) Hypobaric versus Normobaric Hypoxia: Differences and Consequences for Team Sports Preparation
Presented by Prof Grégoire Millet, Lecturer, Switzerland
Altitude Training and Team Sports Conference

https://www.youtube.com/watch?v=u24Zg5e-8dQ

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-08-22 07:45:27 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Liels paldies, Biruta!

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search