flipchart

Latvian translation: papīra tāfele

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flipchart
Latvian translation:papīra tāfele
Entered by: Ojars

21:38 Nov 4, 2010
English to Latvian translations [PRO]
Other / General office
English term or phrase: flipchart
A flipchart is a stationery item resembling a whiteboard, typically supported on a tripod or four-legged easel. A pad of paper sheets is typically fixed to the upper edge. Such charts are commonly used for presentations.

Kā tas varētu būt latviski? Vārdnīcās es neatradu, bet man vajadzētu puslīdz ar godu pārtulkot.. :)
Ojars
Latvia
papīra tāfele
Explanation:
Strādājot par biroja preču pārdošanas vadītāju Baltijas valstīs, latviski es to saucu tā. Tas, manuprāt, skAidri izsaka šī priekšmeta būtību. Raksta uz papīra bloka, kas novietots uz statīva. Tas, ka uz statīva, tas ka turētājs ETC. - ir tikai aprakstošas detaļas. Skolas tāfeli taču nesaucam par pie sienas pieliktu tāfeli ar četriem stūriem un krīta turēšanas ierīci vai prezentācijas tāfeli (interesanti, kura tāfele ir neprezentācijai paredzēta). Arī magnētiskums ir tikai detaļa - aiz papīra bloka ir metāla plāksne, bet var būt arī cits materiāls. Ja ir metāls, tad ar magnētiem atseviškas lapas var "pielīmēt". Lētajiem variantiem (nosacīti, jo šai jomā nekas nav lēts) visa pamatnes konstrukcija var būt no kartona.
Žargonā joprojām sauc par flipčartiem. Arī tagad, ieskatoties biroja preču e-veikalos, redzams nosaukums Tāfele Flipchart. Būtībā Flipchart attiecas uz pašu bloku - katru aprakstīto lapu pārmet pāri (flip)statīvai malai.Un,ja sazīmēti grafiki, tad flip charts. Kā teicu, ja ir metāla plāksne, pēc tam atseviškus čartus var pielīmēt, lai publikai īpaši parādītu.

www.birojarisinajumi.lv/lv/...tables/.../26902.html
Selected response from:

Freimanis
Grading comment
Liels paldies!
Man liekas šis ir tas gadījums, kad tulkojums kas pazūd. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4papīra tāfele
Freimanis
4Prezentācijas tāfele
Egils Turks
3magnētiskā tāfele uz statīva ar papīra fiksatoru
Kristine Sprula (Lielause)
3magnētiska tāfele ar papīra fiksatoru
Laine Zunte


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magnētiska tāfele ar papīra fiksatoru


Explanation:
Manuprāt, latviski šim brīnumam nosaukums vienā vārdā vēl nav izgudrots, bet jebkurā gadījumā tā ir tāfele, parasti kancelejas preču veikalos tā arī tiek aprakstīta - balta magnētiska tāfele ar fiksatoru papīra blokiem utml.


    Reference: http://www.2bb.lv/index.php?l=1&c=709&p=81733
Laine Zunte
Portugal
Native speaker of: Latvian

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magnētiskā tāfele uz statīva ar papīra fiksatoru


Explanation:
Vienā vārdā tiešām nesanāks.

Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 20

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prezentācijas tāfele


Explanation:
Cits variants (no Tildes vārdnīcas): papīra tāfele

Example sentence(s):
  • Prezentācijas tāfeļu statīvi

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Egils Turks
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
papīra tāfele


Explanation:
Strādājot par biroja preču pārdošanas vadītāju Baltijas valstīs, latviski es to saucu tā. Tas, manuprāt, skAidri izsaka šī priekšmeta būtību. Raksta uz papīra bloka, kas novietots uz statīva. Tas, ka uz statīva, tas ka turētājs ETC. - ir tikai aprakstošas detaļas. Skolas tāfeli taču nesaucam par pie sienas pieliktu tāfeli ar četriem stūriem un krīta turēšanas ierīci vai prezentācijas tāfeli (interesanti, kura tāfele ir neprezentācijai paredzēta). Arī magnētiskums ir tikai detaļa - aiz papīra bloka ir metāla plāksne, bet var būt arī cits materiāls. Ja ir metāls, tad ar magnētiem atseviškas lapas var "pielīmēt". Lētajiem variantiem (nosacīti, jo šai jomā nekas nav lēts) visa pamatnes konstrukcija var būt no kartona.
Žargonā joprojām sauc par flipčartiem. Arī tagad, ieskatoties biroja preču e-veikalos, redzams nosaukums Tāfele Flipchart. Būtībā Flipchart attiecas uz pašu bloku - katru aprakstīto lapu pārmet pāri (flip)statīvai malai.Un,ja sazīmēti grafiki, tad flip charts. Kā teicu, ja ir metāla plāksne, pēc tam atseviškus čartus var pielīmēt, lai publikai īpaši parādītu.

www.birojarisinajumi.lv/lv/...tables/.../26902.html

Freimanis
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 75
Grading comment
Liels paldies!
Man liekas šis ir tas gadījums, kad tulkojums kas pazūd. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jānis Greivuls
1 hr

agree  Laine Zunte: ok, piekrītu. turklāt letonikas LV>EN vārdnīcā pat ir norādīts, ka flipchart ir papīra tāfele.. http://www.letonika.lv/groups/default.aspx?r=10621033&q=tāfe...
4 hrs

agree  Evija Rimšāne
4 hrs

agree  alis-kis: jā, tā arī ir tāfele, kurai piestiprināts papīra bloks ar uz augšu pāršķiramām lapām. Esmu uz tādas rakstījusi.
1 day 9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search