re-enchantment

Latvian translation: atgūtā/atjaunotā burvība vai burvības atgūšana/atjaunošana

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:re-enchantment
Latvian translation:atgūtā/atjaunotā burvība vai burvības atgūšana/atjaunošana
Entered by: Winndara

22:11 Dec 14, 2012
English to Latvian translations [PRO]
Science - Other / Oneirology
English term or phrase: re-enchantment
Šis termins parādās jau virsrakstā: Forgotten Fantasies? Modernity, Re-enchantment, and Dream Consciousness.
Mans tulkojums: Aizmirstās fantāzijas? Laikmetīgums, re-enchantment un sapņa apzināšanās.
Teikumā: However, reenchantment in the modern context has given new importance to dream consciousness as vital to the development of the creative self. Emphasis on dream practices or dreamwork as leading to various forms of dream control suggests a quest for mastery of inner space.
Viss teksts: http://psycnet.apa.org/journals/drm/20/4/288/

Iepriekš paldies!
Winndara
atgūtā/atjaunotā burvība vai burvības atgūšana/atjaunošana
Explanation:
"Reenchament" ir cieša saistība ar "disenchantment". Modernisma laikmets mākslā, literatūrā un globālo norišu uztveres kontekstā bija saistīts ar realitātes nošķiršanu un burvības noliegumu. Lielā mērā to sekmēja arī vispasaules mēroga tehnoloģizācija. Bija atņemtas ilūzijas, un tieksme ieviest sapņus reālās dzīves īstenībā tika uzskatīta par nepieņemamu, burvīgums kā izteiksmes forma tika noliegts un apkarots.
Postmodernisma posms raksturīgs ar visādi noniecināto iluzoro izpausmes formu atgriešanos, atgūšanu un atjaunošanu dažādos kontekstos. Psiholoģija atgriežas pie sapņu legalizācijas, līdz ar uzdrīkstēšanos no jauna ieviest globālās norisēs un mākslas izpausmēs atgūto valdzinošā, burvīgā un brīnumainā jēdzienu postmodernisms atdod pasaulei ilūzijas, neizprotamā valdzinājumu un neizskaidrojamā burvību.
Tādēļ man patīk "atjaunotā vai atgūtā burvība"
Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1atgūtā/atjaunotā burvība vai burvības atgūšana/atjaunošana
Inese Poga-Smith
5brīnuma sajūtas atjaunošanās, -šana
Valters Feists
4sajūsmas atjaunošana
Aivars Zarins


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sajūsmas atjaunošana


Explanation:
Vai sajūsmas atguve.

Šķiet, ka vienā vārdā diez ko neizdosies pateikt.

Aivars Zarins
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: paldies!


14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
brīnuma sajūtas atjaunošanās, -šana


Explanation:
Kā definēts šeit - http://en.wikipedia.org/wiki/Enchantment
enchantment – “the sense of wonder (emotion) or delight”.

Sajūsma būtu vienkārši “excitement”. “Enchantment” atšķiras ar to, ka tai ir mistikas, burvības, mītiskuma, brīnuma pieskaņa.

Tā kā ar apzināto sapņošanu tas tiek darīts tīši (tas pieminēts turpat tekstā*), tad varētu teikt ne tikai “brīnuma sajūtas atjaunošanās”, bet pat “brīnuma sajūtas atjaunošana”.

* “Emphasis on dream practices or dreamwork as leading to various forms of dream control suggests a quest for mastery of inner space.


Example sentence(s):
  • Vēl var iegādāties biļetes uz @jrt_lv izrādi BOMS PRET BORU 28. un 29.02. Hologrāfiskā Visuma teorija ar Maiju Apini un brīnuma sajūtu. http://twitter.com/jrt_lv/status/174117565902229504

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Enchantment
Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 13
Notes to answerer
Asker: paldies!


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
atgūtā/atjaunotā burvība vai burvības atgūšana/atjaunošana


Explanation:
"Reenchament" ir cieša saistība ar "disenchantment". Modernisma laikmets mākslā, literatūrā un globālo norišu uztveres kontekstā bija saistīts ar realitātes nošķiršanu un burvības noliegumu. Lielā mērā to sekmēja arī vispasaules mēroga tehnoloģizācija. Bija atņemtas ilūzijas, un tieksme ieviest sapņus reālās dzīves īstenībā tika uzskatīta par nepieņemamu, burvīgums kā izteiksmes forma tika noliegts un apkarots.
Postmodernisma posms raksturīgs ar visādi noniecināto iluzoro izpausmes formu atgriešanos, atgūšanu un atjaunošanu dažādos kontekstos. Psiholoģija atgriežas pie sapņu legalizācijas, līdz ar uzdrīkstēšanos no jauna ieviest globālās norisēs un mākslas izpausmēs atgūto valdzinošā, burvīgā un brīnumainā jēdzienu postmodernisms atdod pasaulei ilūzijas, neizprotamā valdzinājumu un neizskaidrojamā burvību.
Tādēļ man patīk "atjaunotā vai atgūtā burvība"

Inese Poga-Smith
Canada
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 36
Grading comment
paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Doroteja
6 hrs
  -> Paldies1




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search