soft key

Latvian translation: maiņtaustiņš

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:softkey, soft key
Latvian translation:maiņtaustiņš
Entered by: Valters Feists

12:34 Jul 29, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: soft key
bildēs apskatāms un vārdnīcās definēts, bet kā to sauc latviski.

A key immediately beneath the cellular phone display window performing the function currently listed on the cellphone display screen.
www.gpsanywhere.net/cellular_glossary.html
Freimanis
maiņtaustiņš / mainīgais taustiņš / izvēles taustiņš / "dinamiskais taustiņš"
Explanation:
"Maiņtaustiņu" netieši ieteic šķirklis, ko atradu "termnet.lv":

Celtniecība BA Visas
LV mainīgs, <<< maiņ... >>>
RU переменный
Krievu — latviešu celtniecības terminu vārdnīca. Sast. T. Keivs. Zin. red. V. Skujiņa. – Rīga: KDIU “Kaiva”, 1998. – 896 lpp.
Apstiprināts LZA TK
Apstiprināts vai publicēts: 1998

"Maiņtaustiņa" priekšrocība būtu īsums un tas, ka neko citu ar to neapzīmē. Domāju, ka ir vērts to ieviest.
Sal. arī: "maiņkondensators", "maiņstrāva", "maiņzvaigzne".

Pat "mainīgais t." nav tik labs, jo to var uztvert, piemēram, kā tādu, kurš brīžam ir iegaismots, brīžam nav u.tml.

---
Nokijai ir "izvēles taustiņš".
"Piecvirzienu Nokia NaviTM taustiņš ar diviem pielāgojamiem <<< izvēles taustiņiem >>>, ieslēgšanas taustiņu, ko var izmantot kā profilu taustiņu, un savs taustiņš"
http://www.nokia.lv/phones/models/e65/features/
"Five-way Nokia Navi™ key with two customizable <<< soft keys >>>, power key that can be used as profile key, and My Own key"
http://www.nokia.co.nz/nokia/0,,100731,00.html

Tas, ka izklausās pēc "selection key", pārāk netraucētu, jo ar šiem taustiņiem parasti kaut ko arī izvēlas (iet pa izvēlnēm, iedarbina funkciju, atceļ).
Vai arī var mazliet ironiski teikt, ka liktenis (t.i., tālruņa programmatūriskais iekārtojums) "izvēlas", ko konkrētajā brīdī ar taustiņu varēs paveikt.

---
IP telefoni Samsung telekomunikāciju
sistēmām (.....)
Dinamiskie taustiņi (soft-keys)
http://www.eiva.gov.lv/doc_upl/CI-8_nolikums_1versija.pdf

Par dinamiskiem gan sauc arī taustiņinstrumentos atrodamus jutīgus taustiņus (un klaviatūru), lai atšķirtu no nejutīgiem. Tas nāk no grieķu "dynamis" - spēks (piemēram, nospiešanas).
Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
Paldies. maiņtaustiņš patiesi atspoguļo tā nozīmi, ir īss, viegli saprotams un nepārprotams.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5maiņtaustiņš / mainīgais taustiņš / izvēles taustiņš / "dinamiskais taustiņš"
Valters Feists
5mainīgās funkcijas taustiņš
Janis Auzins


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mainīgās funkcijas taustiņš


Explanation:
Ir jau šeit pat meklēts, skat http://www.proz.com/kudoz/918367.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-07-29 19:22:22 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, nestrādā, vajadzēs Jums pašam atrast.

Janis Auzins
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
maiņtaustiņš / mainīgais taustiņš / izvēles taustiņš / "dinamiskais taustiņš"


Explanation:
"Maiņtaustiņu" netieši ieteic šķirklis, ko atradu "termnet.lv":

Celtniecība BA Visas
LV mainīgs, <<< maiņ... >>>
RU переменный
Krievu — latviešu celtniecības terminu vārdnīca. Sast. T. Keivs. Zin. red. V. Skujiņa. – Rīga: KDIU “Kaiva”, 1998. – 896 lpp.
Apstiprināts LZA TK
Apstiprināts vai publicēts: 1998

"Maiņtaustiņa" priekšrocība būtu īsums un tas, ka neko citu ar to neapzīmē. Domāju, ka ir vērts to ieviest.
Sal. arī: "maiņkondensators", "maiņstrāva", "maiņzvaigzne".

Pat "mainīgais t." nav tik labs, jo to var uztvert, piemēram, kā tādu, kurš brīžam ir iegaismots, brīžam nav u.tml.

---
Nokijai ir "izvēles taustiņš".
"Piecvirzienu Nokia NaviTM taustiņš ar diviem pielāgojamiem <<< izvēles taustiņiem >>>, ieslēgšanas taustiņu, ko var izmantot kā profilu taustiņu, un savs taustiņš"
http://www.nokia.lv/phones/models/e65/features/
"Five-way Nokia Navi™ key with two customizable <<< soft keys >>>, power key that can be used as profile key, and My Own key"
http://www.nokia.co.nz/nokia/0,,100731,00.html

Tas, ka izklausās pēc "selection key", pārāk netraucētu, jo ar šiem taustiņiem parasti kaut ko arī izvēlas (iet pa izvēlnēm, iedarbina funkciju, atceļ).
Vai arī var mazliet ironiski teikt, ka liktenis (t.i., tālruņa programmatūriskais iekārtojums) "izvēlas", ko konkrētajā brīdī ar taustiņu varēs paveikt.

---
IP telefoni Samsung telekomunikāciju
sistēmām (.....)
Dinamiskie taustiņi (soft-keys)
http://www.eiva.gov.lv/doc_upl/CI-8_nolikums_1versija.pdf

Par dinamiskiem gan sauc arī taustiņinstrumentos atrodamus jutīgus taustiņus (un klaviatūru), lai atšķirtu no nejutīgiem. Tas nāk no grieķu "dynamis" - spēks (piemēram, nospiešanas).

Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Paldies. maiņtaustiņš patiesi atspoguļo tā nozīmi, ir īss, viegli saprotams un nepārprotams.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search