Querying

Latvian translation: precizēšana vai (iemesla) noskaidrošana

13:07 Sep 19, 2014
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: Querying
Communication terminal manual
Call querying at the communication terminals.
Communications terminals with presence marking are activated for call forwarding and call querying. The call location is displayed as plain text. All calls which can be queried with a speech connection, are remotely cancelled as soon as the speech connection has been established.
The manual is a nightmarish translation from German:(
Maija Cirule
Latvia
Latvian translation:precizēšana vai (iemesla) noskaidrošana
Explanation:
Izsaukuma iemesla noskaidrošana vai izsaukuma precizēšana
Angļu valodā "query" ietver pamatotības precizēšanu vai iemesla noskaidrošanu.
Izsaukuma pieņēmējs tādējādi uzzina, kāda palīdzība nepieciešama un kuru darbinieku sūtīt, lai sniegtu palīdzību. Piem., neviens nesūtīs nodaļas galveno ārstu palīgā pacientam, kuram nepieciešamas nokļūt atpakaļ līdz gultai no tualetes, savukārt māsiņa atslēgs intravenozo sistēmu, utt.
Pacientiem komas vai bezsamaņas stāvoklī ir citas centralizētas novērošanas sistēmas. Šādu saziņu parasti izmanto imobilizēti pacienti (pēc operācijas vai pēc dažādām kustības ierobežojošām manipulācijām) vai pacienti, kuriem dažādu iemeslu dēļ nepieciešama palīdzība, ieskaitot dažādus medicīniskus stāvokļus, piem., stipras sāpes, asinsspiediena un glikozes līmeņa svārstības, asiņošanas rašanos, utml.
Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
Paldies visiem par veltīto laiku un darbu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4precizēšana vai (iemesla) noskaidrošana
Inese Poga-Smith
4pieņemšana
Valters Feists
4pieprasīšana
Kristine Sprula (Lielause)


Discussion entries: 5





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
querying
pieprasīšana


Explanation:
.

Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
Notes to answerer
Asker: Ne gluži. Tā ideja ir tāda: pacients vai kāds cits cilvēks palātā nospiež taustiņu, lai izsauktu māsiņu/ārstu/sanitāru utt. Sakaru galiekārtā konkrēta persona veic "querying". Man šķiet, ka pēc idejas tā ir izvaicāšana vai kaut kas līdzīgs, respektīvi, vaicātājs prasa, kas noticis un ko vajag.


2 days 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
querying
pieņemšana


Explanation:
Tekstā redzu šādu loģiku:

- apakšvirsrakstu “Call querying at the communication terminals” var tulkot kā “Izsaukumu apstrāde [sakaru] galiekārtās”,

- izsaukumu (jeb zvanu) var vai nu pārsūtīt, vai pieņemt (“call forwarding and call querying”),

- zvanu var pieņemt balss režīmā (“can be queried with a speech connection”).

To, ka “calls […] are remotely cancelled as soon as the speech connection has been established”, var izskaidrot tā, ka izsaukšana jeb signāla raidīšana notiek pa vienu kanālu un pieņemšana (ar balss savienojumu) – pa citu; vai arī – domāts nevis totāls “cancelled”, bet vienkārši tiek apturēta zvanīšana (ringing).


Example sentence(s):
  • Pēc zvana pieņemšanas tiek parādīts sarunas logs. (8. lpp., Powerpoint) http://download.microsoft.com/download/4/3/5/435542FD-3583-4053-AFE0-2C61EDED5263/Microsoft Lync 2010 Voice and Video Training_ZD102815122.pptx
Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Tā nav pieņemšana, jo ir tādi izsaukumi, kad nekāds vaicājums nav iespējams (ja ierīcei nav uztvērēja, piemēram, poga tualetē vai dušā), taču tas nenozīmē, ka šāds izsaukums netiek pieņemts.

Asker: Līdz šim tas fails atradās tulkošanas programmā bez bildēm, tagad Word failā skaidri redzams, ka šis taustiņš ir marķēts ar jautājuma zīmi, tātad tulkotājs nav domājis ne pieprasīšanu, nedz pieņemšanu, bet izprašņāšanu, protams, nosaucot to smalkāk. Es palielu pie vaicājuma.


3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
querying
precizēšana vai (iemesla) noskaidrošana


Explanation:
Izsaukuma iemesla noskaidrošana vai izsaukuma precizēšana
Angļu valodā "query" ietver pamatotības precizēšanu vai iemesla noskaidrošanu.
Izsaukuma pieņēmējs tādējādi uzzina, kāda palīdzība nepieciešama un kuru darbinieku sūtīt, lai sniegtu palīdzību. Piem., neviens nesūtīs nodaļas galveno ārstu palīgā pacientam, kuram nepieciešamas nokļūt atpakaļ līdz gultai no tualetes, savukārt māsiņa atslēgs intravenozo sistēmu, utt.
Pacientiem komas vai bezsamaņas stāvoklī ir citas centralizētas novērošanas sistēmas. Šādu saziņu parasti izmanto imobilizēti pacienti (pēc operācijas vai pēc dažādām kustības ierobežojošām manipulācijām) vai pacienti, kuriem dažādu iemeslu dēļ nepieciešama palīdzība, ieskaitot dažādus medicīniskus stāvokļus, piem., stipras sāpes, asinsspiediena un glikozes līmeņa svārstības, asiņošanas rašanos, utml.

Inese Poga-Smith
Canada
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Paldies visiem par veltīto laiku un darbu
Notes to answerer
Asker: Precizēšana man šķiet vistuvāk lietas būtībai, tiesa, tā sistēma nepārprotami norāda, vai izsaukts tiek ārsts, vai medmāsa, vai sanitārs, tātad galveno ārstu uz tualeti gluži neizsauc. Paldies.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Valters Feists: Tādā gadījumā noteikti "izsaukuma IEMESLA precizēšana" (ne "izsaukuma precizēšana")). Vispār jau tika prasīts telekomunikāciju termins, kā redzams pašā augšā.
1 hr
  -> Jā, izsaukuma iemesla precizēšana




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search