bottom feeder

Latvian translation: bentoss, bentiska zivs, dziļūdens zivs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bottom feeder
Latvian translation:bentoss, bentiska zivs, dziļūdens zivs
Entered by: biankonera

18:49 Nov 5, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: bottom feeder
A bottom feeder is a fish or other marine animal that feeds on the bottom of a lake or ocean.
Varbūt kāds zina, kā šos radījumus sauc latviski?
biankonera
Latvia
bentoss, bentiska zivs, dziļūdens zivs
Explanation:
Jāskatās, kāda ir mērķauditorija. Ja zina, kas ir bentoss, tad jau laikam labāk lietot speciālo terminu. Var lietot terminu un paskaidrot, ko tas nozīmē, vai dot tikai paskaidrojumu. Uzmanīgam jābūt ar zivju pieminēšanu, jo dziļākajos slāņos barojas arī gliemji un vēžveidīgie, var runāt par faunu vai dziļūdens iemītniekiem. Par slāņiem var lasīt šeit: http://raksti.daba.lv/referaati/2005/GEverts/zooplanktonafai...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-05 21:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Tikko vēl atradu guglē *zoobentoss*
Selected response from:

mjbjosh
Grading comment
Paldies! Tas ir tieši tas, ko man vajadzēja.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bentoss, bentiska zivs, dziļūdens zivs
mjbjosh
2zivis, kas barojas ūdenstilpes dibenā
Ines Burrell


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zivis, kas barojas ūdenstilpes dibenā


Explanation:
zivis, kas barojas ūdenstilpes dibenā
Varbūt....

mazāk ēst plēsīgās zivis; • mazāk ēst tās zivis, kas barojas ūdenstilpes dibenā; • dodoties makšķerēt nepazīstamā ūdenstilpē, painteresēties vietējā ...
www.nra.lv/print.php?rid=24506 - 10k - Papildu rezultāts - Saglabātā kopija - Līdzīgās lapas



Ines Burrell
United Kingdom
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bentoss, bentiska zivs, dziļūdens zivs


Explanation:
Jāskatās, kāda ir mērķauditorija. Ja zina, kas ir bentoss, tad jau laikam labāk lietot speciālo terminu. Var lietot terminu un paskaidrot, ko tas nozīmē, vai dot tikai paskaidrojumu. Uzmanīgam jābūt ar zivju pieminēšanu, jo dziļākajos slāņos barojas arī gliemji un vēžveidīgie, var runāt par faunu vai dziļūdens iemītniekiem. Par slāņiem var lasīt šeit: http://raksti.daba.lv/referaati/2005/GEverts/zooplanktonafai...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-05 21:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Tikko vēl atradu guglē *zoobentoss*

Example sentence(s):
  • Vienlaikus lieli daudzumi planktona iet bojā „dabiskā nāvē”, nogrimst jūras dibenā, kur kļūst par barību bentosam – sugām, kuras dzīvo pie paša jūras dibena.
  • Bentiska zivs ar plašu toleranci pret sāļumu, pārsvarā uzturas jūrā, taču ienāk arī upju grīvās un lejtecēs.

    latvijas.daba.lv/biotopi/jura.shtml (skatīt Ūdensklajs jūrā (pelagiāle))
    Reference: http://www.latvijasdaba.lv/4/view_0_descr.asp?id=111
mjbjosh
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Paldies! Tas ir tieši tas, ko man vajadzēja.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search