mindfulness

Lithuanian translation: savivoka/savistaba/sąmoningumas

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mindfulness
Lithuanian translation:savivoka/savistaba/sąmoningumas
Entered by: Rita Vaicekonyte

10:00 Jan 22, 2017
English to Lithuanian translations [PRO]
Psychology / Rytų psichologija
English term or phrase: mindfulness
Psichologijos žodyne randu tokį variantą - 'sutelktis į išgyvenamus potyrius'. Pagal prasmę man tinka, bet tekstas skirtas plačiajai visuomenei, ne specialistams, todėl gal galėtumėte pasiūlyti kokį paprastesnį atitikmenį. Mano sakinukų pavyzdžiai:
Steps to mindfulness
Being mindful means you pay attention to current feelings, thoughts, sensations...

Iš anksto dėkoju
Vaida V
Lithuania
savivoka/savistaba/sąmoningumas
Explanation:
Vieno tokio lietuviško žodžio, kuris sugebėtų perteikti tai, kas norima pasakyti per "mindfulness", nėra, nes tai reiškia ir sąmoningumą savo ir kitų/aplinkos atžvilgiu, ir savistabą atliekant kažkokius veiksmus, t.y. kaip jie įtakoja juos atliekantį asmenį, ir savivoką, tiek atliekamų veiksmų sau atžvilgiu, tiek jų įtakai aplinkai ir/ar ateičiai. Jei kontekstas ir formatas leidžia, aš "steps to mindfulness" versčiau kaip "Žingsniai sąmoningumo, savistabos ir savivokos link", nes midfulness yra self-awareness, introspection, consideration, responsibility, consciousness koncepcijų mišinys.
Selected response from:

Rita Vaicekonyte
United Kingdom
Grading comment
Ačiū
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4savivoka/savistaba/sąmoningumas
Rita Vaicekonyte
4sąmoningumas
SimonaK
3atidumas
Leonardas
3savivoka
Inga Jokubauske
3įsisamoninimas
Ramunas Kontrimas


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
įsisamoninimas


Explanation:
yra toks variantas

Ramunas Kontrimas
Lithuania
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
atidumas


Explanation:
.

Leonardas
PRO pts in category: 25

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sąmoningumas


Explanation:
Pati besidomėdama Rytų filosofija daug kur sutinku būtent šį vertimą į lietuvių kalbą.

SimonaK
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian, Native in EnglishEnglish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
savivoka


Explanation:
Pagal prasmę, mano nuomone, gana artima reikšmė.

Inga Jokubauske
United Kingdom
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in category: 8

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
savivoka/savistaba/sąmoningumas


Explanation:
Vieno tokio lietuviško žodžio, kuris sugebėtų perteikti tai, kas norima pasakyti per "mindfulness", nėra, nes tai reiškia ir sąmoningumą savo ir kitų/aplinkos atžvilgiu, ir savistabą atliekant kažkokius veiksmus, t.y. kaip jie įtakoja juos atliekantį asmenį, ir savivoką, tiek atliekamų veiksmų sau atžvilgiu, tiek jų įtakai aplinkai ir/ar ateičiai. Jei kontekstas ir formatas leidžia, aš "steps to mindfulness" versčiau kaip "Žingsniai sąmoningumo, savistabos ir savivokos link", nes midfulness yra self-awareness, introspection, consideration, responsibility, consciousness koncepcijų mišinys.

Rita Vaicekonyte
United Kingdom
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Ačiū




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search