Target

Norwegian translation: person

16:46 Oct 14, 2015
English to Norwegian translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Amerikansk TV-serie
English term or phrase: Target
Hvordan oversetter dere "target"?

Har sett at "målet" har blitt brukt før, men jeg synes det er en veldig dårlig oversettelse?

Det er snakk om en person.
Det kan være en mistenkt, men stort sett passer det ikke å oversette med det.
Stort sett er det snakk om en person som overvåkes eller skal arresteres.

Eksempel: "The target is approaching the vehicle."

Jeg pleier å unngå ordet, men det er ikke alltid mulig.
Noen ganger bruker jeg rett og slett "han".
Lukas Fridtjof Hougen
Switzerland
Norwegian translation:person
Explanation:
Jeg ville valgt denne definisjonen, men jeg ser også at objekt brukes i diverse filmer
Selected response from:

Ronny Nielsen
Dominican Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Mål/objekt
Ivar Gussgard
4 +1person
Ronny Nielsen


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
target
person


Explanation:
Jeg ville valgt denne definisjonen, men jeg ser også at objekt brukes i diverse filmer

Ronny Nielsen
Dominican Republic
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Enig i utgangspunktet, men ville valgt subjektet som første alternativ.
1 hr
  -> Selvsagt mente jeg subjekt. Takk for korrigeringen, Per!

1358 days   confidence: Answerer confidence 5/5
target
Mål/objekt


Explanation:
Hvis det er snakk om profesjonelle aktører som politi eller militære, er både "mål" og "objekt" gode oversettelser. Andre kodeord kan også brukes (eksempelvis "tango"), men da begynner det å bli veldig organisasjonsspesifikt.

Ivar Gussgard
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search