expansion slot

Norwegian translation: kortplass

14:46 Jul 7, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: expansion slot
Dette kalte vi 'expansion slot' da jeg holdt på med å mekke datamaskiner. Nå får jeg mange treff på ekspansjonsspor og utvidelsesspor, men det må da finnes en bedre oversettelse?
Lars Finsen
Norwegian translation:kortplass
Explanation:
Hvis det er snakk om de sporene der man setter inn diverse kort (lydkort, grafikkort, nettverkskort, etc.), så er vel kortplass den vanlige betegnelsen.
Selected response from:

Frank Ekeberg
Norway
Grading comment
Enig, det er nok den beste oversettelsen. Tenkte på den selv etter at jeg sendte spørsmålet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kortplass
Frank Ekeberg
4utvidelsesspor
Per Riise


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utvidelsesspor


Explanation:
I henhold til Microsofts ordlister.

Per Riise
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kortplass


Explanation:
Hvis det er snakk om de sporene der man setter inn diverse kort (lydkort, grafikkort, nettverkskort, etc.), så er vel kortplass den vanlige betegnelsen.

Frank Ekeberg
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Enig, det er nok den beste oversettelsen. Tenkte på den selv etter at jeg sendte spørsmålet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Bull
18 mins

agree  Trond Ruud
55 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search