interface bus

Norwegian translation: grensesnittbuss

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interface bus
Norwegian translation:grensesnittbuss
Entered by: Lars Finsen

15:18 Jul 7, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: interface bus
Dette er vel enkelt, men jeg er allikevel litt i tvil. Det snakkes om at et grafikkort har en egen 'interface bus' på 512 bit. Er det greit å bare skrive databuss?
Lars Finsen
grensesnittbuss
Explanation:
Ikke grensesnitt for bussen, men buss for grensesnittet. Et 512-biters grensesnitt for videokortet krever en spesielt tilpasset buss.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Ok, godtar dette.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bussgrensesnitt
Per Bergvall
4grensesnittbuss
Tor G Jensen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bussgrensesnitt


Explanation:
Det hadde nok gått greit med databuss, men egentlig er det vel hovedkortet som sjefer over bussen, og de andre greiene som har et bussgrensesnitt.

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ojinaga
3 hrs

agree  Ivan Eikås Skjøstad
4 hrs

2 days 59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grensesnittbuss


Explanation:
Ikke grensesnitt for bussen, men buss for grensesnittet. Et 512-biters grensesnitt for videokortet krever en spesielt tilpasset buss.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Ok, godtar dette.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search