toggle keys

Norwegian translation: veksletaster

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:toggle keys
Norwegian translation:veksletaster
Entered by: Lars Finsen

12:50 Sep 20, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: toggle keys
I denne teksten brukes 'toggle keys' som en fellesbenevnelse på caps lock-, num lock- og scroll lock-tastene på det vanlige PC-tastaturet. Jeg kan klare meg uten en slik fellesbenevnelse hvis det ikke eksisterer noen, men hvis det finnes noen, ville jeg satt pris på å høre om det. Tar evt. imot forslag til navngiving.
Lars Finsen
veksletaster
Explanation:
Windows bruker av uforklarlige årsaker 'tilgjengelighetstaster' som et fellesbegrep på disse tastene. Ettersom de bare veksler mellom to tilstander, må vekslataster være et gangbart begrep. Trur eg...
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Jeg liker det ikke så godt, men det er visst gangbart, så jeg bruker det, takk.

Vekslatastar er vel kanskje nynorsk? Eller dialekt?

Av/på-bryter er nok mest for strømtilførselen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3veksletaster
Per Bergvall
4veksletaster
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
veksletaster


Explanation:
Windows bruker av uforklarlige årsaker 'tilgjengelighetstaster' som et fellesbegrep på disse tastene. Ettersom de bare veksler mellom to tilstander, må vekslataster være et gangbart begrep. Trur eg...

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Jeg liker det ikke så godt, men det er visst gangbart, så jeg bruker det, takk.

Vekslatastar er vel kanskje nynorsk? Eller dialekt?

Av/på-bryter er nok mest for strømtilførselen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad: Så ikke svaret ditt, men er veldig så enig
13 mins

agree  Frank Ekeberg
39 mins

agree  Vedis Bjørndal: ag.hia.no/kurs/inf100/www_docs/arbeidsstasjonen.htm - 8k . Av/på-bryter blir også brukt
2 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
veksletaster


Explanation:
"Use ToggleKeys","T","Bruk Veksletaster","u",CHK,WinNT,Windows 2000,2000,""

(MS ordliste)


    Reference: http://www2.skolenettet.no/imaker?id=58117
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search