DropdownList

Norwegian translation: nedtrekksliste

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:DropdownList
Norwegian translation:nedtrekksliste
Entered by: ojinaga

20:28 May 30, 2005
English to Norwegian translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: DropdownList
Dette referer seg til PC- Noen som har et godt norsk uttrykk for dette.

Takker på forhånd for all hjelp
ojinaga
nedtrekksliste
Explanation:
..er ganske etablert. Se referanse.
Selected response from:

Frank Ekeberg
Norway
Grading comment
Takk så mye begge to
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nedtrekksliste
Frank Ekeberg
4Nedtrekksmeny
Pieter_H
4 -1rullegardinliste
Rannheid Sharma


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dropdownlist
nedtrekksliste


Explanation:
..er ganske etablert. Se referanse.


    Reference: http://i18n.skulelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html
Frank Ekeberg
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Takk så mye begge to

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Arve-Olav Solumsmo: Jeg har en oversettingsassistent fra HP, som angir at Microsoft bruker 'Rullegardinliste' i sine hjelpefiler. Men jeg er enig i at nedtrekksliste er mer brukt.
29 mins
  -> Nedtrekksliste gir mer enn dobbelt så mange treff på norsk Google.

agree  Per Bergvall: Rullegardinliste var hot samtidig med Windows 3.11....
11 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nedtrekksmeny


Explanation:
Er også et alternitv som er mye brukt

Take your pick...




    Reference: http://216.239.59.104/search?q=cache:rydqShcixfMJ:www.ub.ntn...
Pieter_H
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
dropdownlist
rullegardinliste


Explanation:
Også ofte kalt rullegardinmeny (se f.eks. Mitt dataleksikon)

Rannheid Sharma
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Per Bergvall: Ikke nå lenger...
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search