application-aware data protection support

Norwegian translation: hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjoner

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:application-aware data protection support
Norwegian translation:hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjoner
Entered by: Harald Roald

10:38 Dec 11, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / software
English term or phrase: application-aware data protection support
anyone out there who can help me with a good translation of "application-aware data protection support"?


here is the whole sentence:
"New enhancements in 2008 include application-aware data protection support for Microsoft Exchange, SQL, SharePoint and Virtual Servers, as well as VMware Site Recovery Manager.

thanks!
Harald Roald
United States
hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjoner
Explanation:
New enhancements in 2008 include application-aware data protection support for Microsoft Exchange, SQL, SharePoint...

...omfatter hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjonene Microsoft Exchange, SQL, SharePoint...

Dette er slik jeg umiddelbart tolker setningen. Poenget er at man får hjelp til å beskytte de data man lagrer i disse programmene. En Word-fil jeg lagrer på harddisken kan jeg håndtere selv. Hva med data som ligger i epost-programmet, databaser og lignende? Det er det man her får hjelp og støtte til.

Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjoner
Egil Presttun
3programrelatert databeskyttelse
Mari Noller


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
programrelatert databeskyttelse


Explanation:
"programrelatert databeskyttelse med støtte for Microsoft Exchange..."

Jeg husker jeg hadde en MS-oversettelsen en gang med ordet "application-aware" hvor de tidligere hadde brukt "programfølsom", men jeg er ikke helt begeistret for den oversettelsen.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-12-11 10:51:34 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg må jo legge til at det er flere ulike løsninger på denne setningen, avhengig av hva du tolker "support" som. Er det støtte for databeskyttelse med fokus på programmer, eller er det programrelatert databeskyttelse med støtte for [liste over tjenester].

Mari Noller
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjoner


Explanation:
New enhancements in 2008 include application-aware data protection support for Microsoft Exchange, SQL, SharePoint...

...omfatter hjelp og støtte til databeskyttelse fra supporttjeneste med kjennskap til applikasjonene Microsoft Exchange, SQL, SharePoint...

Dette er slik jeg umiddelbart tolker setningen. Poenget er at man får hjelp til å beskytte de data man lagrer i disse programmene. En Word-fil jeg lagrer på harddisken kan jeg håndtere selv. Hva med data som ligger i epost-programmet, databaser og lignende? Det er det man her får hjelp og støtte til.



Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 88




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search