wire-in

Norwegian translation: kraftforsyning for strømmating via signalkabelen

18:51 Apr 28, 2005
English to Norwegian translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
English term or phrase: wire-in
The power supply is powered directly from the main. A wire-in power supply is also available.
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:kraftforsyning for strømmating via signalkabelen
Explanation:
Søk på [alarm wire-in] og det blir vist en rekke brannmeldere som har innebygd batteri, men som også er koplet med signalkabel til en brannsentral, og over denne kabelen kan brannmelderen også mates med driftsstrøm (=funksjonen wire-in) fra en kraftforsyning som er tilpasset dette formålet. Batteriet i brannmelderen gir lokal brannalarm dersom det av en eller annen grunn ikke blir levert strøm fra sentralen. Wire-in forlenger levetiden for batteriet i brannmelderen. Om det finnes noen bestemt norsk betegnelse for wire-in, er tvilsomt, og det sikreste og enkleste og mest forståelige er å omskrive.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takker så mye, Tor G.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kraftforsyning for strømmating via signalkabelen
Tor G Jensen
1signalstrøm
Tore Bjerkek


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
signalstrøm


Explanation:
Enheten kan får strøm enten direkte fra strømnettet (direkte koblet eller med et støpsel - dette er usagt) (á la basen til en trådløs telefon) og dessuten kan den drives med strøm gjemmom signalledninger (á la en vanlig telefon).
Jeg er usikker på om signalstrøm er det egentlig uttrykket, men ville bare slenge ut tanken - uten å ha noen som helst kontekst.

Tore Bjerkek
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kraftforsyning for strømmating via signalkabelen


Explanation:
Søk på [alarm wire-in] og det blir vist en rekke brannmeldere som har innebygd batteri, men som også er koplet med signalkabel til en brannsentral, og over denne kabelen kan brannmelderen også mates med driftsstrøm (=funksjonen wire-in) fra en kraftforsyning som er tilpasset dette formålet. Batteriet i brannmelderen gir lokal brannalarm dersom det av en eller annen grunn ikke blir levert strøm fra sentralen. Wire-in forlenger levetiden for batteriet i brannmelderen. Om det finnes noen bestemt norsk betegnelse for wire-in, er tvilsomt, og det sikreste og enkleste og mest forståelige er å omskrive.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 158
Grading comment
Takker så mye, Tor G.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search