terminal strip

Norwegian translation: klemrekke - terminalrekke

12:55 Jul 9, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: terminal strip
kontakter på kretskort
Lars Finsen
Norwegian translation:klemrekke - terminalrekke
Explanation:
Klemrekke er vanlig betegnelse på norsk dersom det dreier seg om en rekke med skru- eller kompresjonsklemmer. Terminalrekke brukes dersom det dreier seg om spadekontakter, loddetilkopling eller annet som gjør at klemrekke ikke er passende betegnelse.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Jeg bruker terminalrekke her, tenker jeg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1klemrekke - terminalrekke
Tor G Jensen
3terminalblokk
Per Riise
3rekkeklemme
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rekkeklemme


Explanation:
Clue påstår dette, og det gir treff i google med rekkeklemme og kretskort sammen. Clue sier også: [tele] koplingsplint, men det blir vel i en annen sammenheng.


    Reference: http://www2.ingfirma-boe.no/vedlegg/STYLE_+HT_anvisning_tryk...
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roald Toskedal: Nja...Jeg ville ikke bruke 'rekkeklemme' om det står på et kretskort - da heller 'kontaktrekke' eller 'kontaktstripe'.
7 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
terminalblokk


Explanation:
I følge Formatics Teknisk En>No. Der er det også andre forslag, men de kommer ikke opp i søk sammen med kretskort.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=terminalblokk+...
Per Riise
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
klemrekke - terminalrekke


Explanation:
Klemrekke er vanlig betegnelse på norsk dersom det dreier seg om en rekke med skru- eller kompresjonsklemmer. Terminalrekke brukes dersom det dreier seg om spadekontakter, loddetilkopling eller annet som gjør at klemrekke ikke er passende betegnelse.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 158
Grading comment
Jeg bruker terminalrekke her, tenker jeg.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Ja, 'rekkeklemme' bringer jo tankene mer over på sånn "sukkerbit" - ikke på en rekke med kontakter på et kretskort...
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search