locker

Norwegian translation: sperreanordning

14:00 Jun 11, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Prosessrørsystem
English term or phrase: locker
Et prosessanlegg består av en serie tanker med forskjellig funksjon. En av dem kan tømmes med et «draining system consisting for example of a locker with two valves facilitating removal» av det som er i beholderen (og som jeg ikke kan omtale fordi det dreier seg om en patentsøknad). Jeg har ikke sett «locker» brukt i denne sammenhengen før, og lurer på om vi har en etablert oversettelse.
Lars Finsen
Norwegian translation:sperreanordning
Explanation:
"Locker" henspeiler på noe som låses eller stenges av.
Fant "locking device" i Kby's stor eng-no ordbok. Det var oversatt med "sperreanordning; låseanordning".
Selected response from:

Vedis Bjørndal
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sperreanordning
Vedis Bjørndal
2kasse/rom/sjakt (utløpsenhet)
Robert Sommerfelt


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kasse/rom/sjakt (utløpsenhet)


Explanation:
Det må vel være snakk om en slags utvekst på selve tanken da? En (låsbar) kasse/rom/sjakt/utløpsenhet med ventiler, som det står. Har du et bilde av det, vil det kunne gi deg en pekepinn om hvilken betegnelse som passer best.

Robert Sommerfelt
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sperreanordning


Explanation:
"Locker" henspeiler på noe som låses eller stenges av.
Fant "locking device" i Kby's stor eng-no ordbok. Det var oversatt med "sperreanordning; låseanordning".


Example sentence(s):
  • Undervanns rørhenger-sperreanordning

    Reference: http://www.patentstyret.no/upload/Filarkiv/Tidende/Patenttid...
Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search