seize up

Norwegian translation: skjære seg

17:56 Oct 3, 2013
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / pumps and tanks
English term or phrase: seize up
Jeg jobber med en tekst om kjøretøy forsynt med LPG og bensin, og det finnes en setning om en pumpe som ikke skal være i drift uten bensin, fordi pumpen skal 'seize up'.
KLLS
Poland
Norwegian translation:skjære seg
Explanation:
Hvis pumpen går uten væske, vil den gå varm og bli ødelagt. Skjære seg er muligens en litt populær betegnelse, men jeg har ikke noe bedre, mer teknisk begrep.
Selected response from:

Hermod Nilsen
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3gå i stå
conniebrathen
3skjære seg
Hermod Nilsen


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skjære seg


Explanation:
Hvis pumpen går uten væske, vil den gå varm og bli ødelagt. Skjære seg er muligens en litt populær betegnelse, men jeg har ikke noe bedre, mer teknisk begrep.

Hermod Nilsen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 8

3 days 20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gå i stå


Explanation:
'seize up' er jo ikke akkurat en så veldig teknisk term, så 'gå i stå' er et annet uttrykk som betyr det samme

conniebrathen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search