dealer tables

Norwegian translation: bord med kortgivere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dealer tables
Norwegian translation:bord med kortgivere
Entered by: Ingrid Thorbjørnsrud

10:37 Jun 19, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Bord med utdeler???
English term or phrase: dealer tables
Også noe som tilbys av nettspilloperatøren.
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
bord med kortgivere
Explanation:
Det finnes som regel forskjellige bord, og dette er bord med kortgivere. "Dealer" blir som regel oversatt med kortgiver, men kortgiverbord høres ikke helt bra ut...

Spillebordet er omtrent på størrelse med et ’Craps’ bord med tre kortgivere (= dealers) og opp til 12-14 spillere rundt bordet. (http://www.reviewed-casinos.com/norsk/kasino_spilleregler/ba...

Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Det var denne varianten jeg endte opp med å bruke, så tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bord med kortgivere
Ivan Eikås Skjøstad
4 +1giverbord
Per Bergvall


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
giverbord


Explanation:
Burde fungere for kortspill, og stort sett alle spill som har en 'dealer'.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ECCommunication: Synes også dette høres greitt ut. Normalt sett er en dealer en kortgiver, men kort er godt!
5 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bord med kortgivere


Explanation:
Det finnes som regel forskjellige bord, og dette er bord med kortgivere. "Dealer" blir som regel oversatt med kortgiver, men kortgiverbord høres ikke helt bra ut...

Spillebordet er omtrent på størrelse med et ’Craps’ bord med tre kortgivere (= dealers) og opp til 12-14 spillere rundt bordet. (http://www.reviewed-casinos.com/norsk/kasino_spilleregler/ba...



Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 20
Grading comment
Det var denne varianten jeg endte opp med å bruke, så tusen takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun
1 day 22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search