lag-free

Norwegian translation: uten forsinkelse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lag-free
Norwegian translation:uten forsinkelse
Entered by: Harald Roald

09:09 Jun 24, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: lag-free
noen gamere der ute som vet hva lag-free oversettes som?

se setning:
XXX is the ideal combination for the XXX, which is equipped with the Simultaneous Dual-band technology and the advanced StreamEngine technology for low latency online gaming and lag-free local network gaming


mange takk!
Harald Roald
United States
uten forsinkelse
Explanation:
Xbox.com | Xbox 360 - Xbox 360® Wireless N Networking Adapter
Den er kompatibel med a/b/g/n-nettverk, og den kompakte utformingen gjør at den ... nettverk; massevis av HD-videoer og nettverksspilling uten forsinkelse ...
www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360wirelessnnetadapter
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
mange takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2uten forsinkelse
Bjørnar Magnussen
3uten lagg
Frode Aleksandersen
3laggfri
anne bergset


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
uten forsinkelse


Explanation:
Xbox.com | Xbox 360 - Xbox 360® Wireless N Networking Adapter
Den er kompatibel med a/b/g/n-nettverk, og den kompakte utformingen gjør at den ... nettverk; massevis av HD-videoer og nettverksspilling uten forsinkelse ...
www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360wirelessnnetadapter

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 101
Grading comment
mange takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ECCommunication
7 mins

agree  Camilla Larsen
46 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laggfri


Explanation:
tror ungdommene bruker laggfri, som en slags fornorsket engelsk

anne bergset
Greece
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uten lagg


Explanation:
Gamere snakker ikke om forsinkelse når de gjelder "lag" - de snakker om at spillet "lagger", og at man har mye/lite "lagg".

Du kan bruke "forsinkelse" om "latency" derimot, som du har i samme setning.

Example sentence(s):
  • onlinespilling med lav forsinkelse og lagg-fri spilling på lokalnett
Frode Aleksandersen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search