Character Concept Art

Norwegian translation: concept art av karakterer

06:42 May 25, 2011
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: Character Concept Art
har noen en ide hvordan man oversetter "Character Concept Art"? jeg antar ( men er ikke 100 % sikker) dette dreier seg om utseende på roller/personer i et videospill - men mangler et godt uttrykk.

Noen ideer?

mange takk!
Harald Roald
United States
Norwegian translation:concept art av karakterer
Explanation:
Referanse fra sidene til regjeringen:

2.4 Dataspill – fra idé til marked
Tegningene som produseres i denne fasen kalles «concept art», og brukes også i markedsføringen av spillet. Mange spillutviklere legger derfor stor vekt på detaljert og profesjonelt utformet concept art.
http://www.regjeringen.no/nn/dep/kud/dok/regpubl/stmeld/2007...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
mange takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2concept art av karakterer
Bjørnar Magnussen
4rolleutkast
Anita Lagerwall
3karakterdesign
Joachim Stene


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
character concept art
concept art av karakterer


Explanation:
Referanse fra sidene til regjeringen:

2.4 Dataspill – fra idé til marked
Tegningene som produseres i denne fasen kalles «concept art», og brukes også i markedsføringen av spillet. Mange spillutviklere legger derfor stor vekt på detaljert og profesjonelt utformet concept art.
http://www.regjeringen.no/nn/dep/kud/dok/regpubl/stmeld/2007...

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 101
Grading comment
mange takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anita Lagerwall: Ja, det er nok en svært kunstnerisk og velgjort versjon det handler om ;)
1 hr

agree  Egil Presttun
8 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
character concept art
rolleutkast


Explanation:
Det er en skisse/bilde/tegning, som viser hvordan karakteren ser ut.

--------------------------------------------------
Note added at 45 minuter (2011-05-25 07:27:14 GMT)
--------------------------------------------------

Tror det er like vanlig å bruke «character concept sheet»

Example sentence(s):
  • Alle påmeldte spillere til Stulaaria 2: Lysets Barn skal nå har fått et rolleutkast på e-post

    Reference: http://www.fantasyinlaiv.no/stulaaria2/nyhetsbrev1.php
Anita Lagerwall
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: tror ikke det dreier seg om "concept art" i referansen din
5 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
character concept art
karakterdesign


Explanation:
Har problemer med å finne noen veldig "offisielle" referanser på dette, men karakterdesign brukes ofte i forum, blogger osv. om det jeg vil tro er samme prosessen. Kan hende det finnes nyanseforskjeller her, det spørs litt hvor spesialisert teksten din er.

Joachim Stene
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search