equal opportunity providers

Norwegian translation: Arbeidsgivere som fremmer likestilling og mangfold

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equal opportunity providers
Norwegian translation:Arbeidsgivere som fremmer likestilling og mangfold
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

20:44 Feb 17, 2012
English to Norwegian translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: equal opportunity providers
Likestillingsprinsipp i forbindelse med støtte til vanskeligstilte. Setningen: USDA (U.S. Department of Agriculture) and HHS (U.S. Department of Health and Human Services) are equal opportunity providers and employers.
anebjordal
Ecuador
Arbeidsgivere som fremmer likestilling og mangfold
Explanation:
I dokumenter produsert ved senter for likestilling ser dette ut til å være rådende terminologiø
Selected response from:

Hege Jakobsen Lepri
Grading comment
Hei Hege. Denne ser ut til å passe best. Takk for hjelpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Arbeidsgivere som gir like muligheter
Hallvard Viken
4Arbeidsgivere som fremmer likestilling og mangfold
Hege Jakobsen Lepri
3ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen
Bjørnar Magnussen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Arbeidsgivere som gir like muligheter


Explanation:
"USDA og HHS er arbeidsgivere som gir like muligheter."

Bare et forslag. Er det en formulering som kan passe inn?

Hallvard Viken
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  brigidm: "Shell er en arbeidsgiver som tilbyr like muligheter for alle"
8 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen


Explanation:

Dette er et uttrykk som du stadig finner brukt i offentlige (og noen private) stillingsannonser. Ev. "samfunnet" i stedet for befolkningen.

2. Oslo kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i byens befolkning,
www.bydel-grunerlokka.oslo.kommune.no/getfile.php/bydel%20g...

Det er et mål for selskapet å gjenspeile mangfoldet i befolkningen,
www.ta.no/vis/rubrikk/prospekt/2403355



Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 55

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Arbeidsgivere som fremmer likestilling og mangfold


Explanation:
I dokumenter produsert ved senter for likestilling ser dette ut til å være rådende terminologiø


    Reference: http://senterforlikestilling.org/slik-kan-arbeidsgivere-rapp...
    Reference: http://www.handboka.no/Vgs/Avtaler/Has/has06.htm
Hege Jakobsen Lepri
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hei Hege. Denne ser ut til å passe best. Takk for hjelpen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search