audio paper publishing

Norwegian translation: lydavis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:audio paper publishing
Norwegian translation:lydavis
Entered by: ECCommunication

08:59 Sep 9, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / audio to text conversion
English term or phrase: audio paper publishing
"a Swedish company specialized in automatic text extraction, processing and delivery of audio paper publishing, joins the group" -

Jeg klarer ikke koblingen mellom lyd og papir. Noen som vet hav dette er?

PFT:o)
ECCommunication
Norway
"audio paper"-publisering
Explanation:
"Audio paper" er et japansk produkt i form av et postkortliknende pappkort med innebygd høyttaler, batteri, lydbrikke og mikrofonfunksjon (antakelig via høyttaleren). Produktet brukes til å avspille tale, musikk og andre lyder, for eksempel i reklameøyemed, men kan også brukes som gratulasjonskort, julekort osv. Kortet kan også spille inn 20 sekunder lyd. Kanskje er "audio paper" etter hvert blitt et generisk navn, fordi det sikkert finnes konkurrerende produkter.

"Lydpapir" kan kanskje brukes som oversettelse, men er foreløpig neppe særlig forståelig for noen.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Likte ditt japanske gratulasjonskort :o) Tusen takk alle sammen!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4"audio paper"-publisering
Tor G Jensen
3tekst-til-tale
Per Bergvall


Discussion entries: 7





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tekst-til-tale


Explanation:
Ser ut som om begrepene har gått litt i ball. Foreslår noe slikt som - "et svensk firma spesialisert innen automatisk tekstuttrekk, tekst-til-tale og publisering av lydfiler går inn i gruppen"...

Example sentence(s):
  • \
Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 91

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"audio paper"-publisering


Explanation:
"Audio paper" er et japansk produkt i form av et postkortliknende pappkort med innebygd høyttaler, batteri, lydbrikke og mikrofonfunksjon (antakelig via høyttaleren). Produktet brukes til å avspille tale, musikk og andre lyder, for eksempel i reklameøyemed, men kan også brukes som gratulasjonskort, julekort osv. Kortet kan også spille inn 20 sekunder lyd. Kanskje er "audio paper" etter hvert blitt et generisk navn, fordi det sikkert finnes konkurrerende produkter.

"Lydpapir" kan kanskje brukes som oversettelse, men er foreløpig neppe særlig forståelig for noen.


    Reference: http://www.futuretechnologyindustry.com/downloads/APpresenta...
Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Likte ditt japanske gratulasjonskort :o) Tusen takk alle sammen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search