counter pressure pusher

Norwegian translation: mottrykksenhet

15:30 Oct 2, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Linguistics
English term or phrase: counter pressure pusher
... en mekanisk anordning paa en banderoleringsmaskin. Det er snakk om en pusher og en counter pressure pusher...

Takker :o)
ECCommunication
Norway
Norwegian translation:mottrykksenhet
Explanation:
"Pusher" = "Schieber" behøver ikke være en innretning som mekanisk skyver på produktet. Det kan være en stempelventil, et glidestykke, eller noe helt annet. "Pusher" og "counter pressure pusher" behøver heller ikke ha noen sammenheng ved at de har motsatt funksjon.

Og mottrykket - hvis den engelske oversettingen er riktig - kan være noe som forekommer i et pneumatisk eller hydraulisk system som innretningen er en del av.

Den øvrige teksten vil antakelig kaste lys over hva innretningen egentlig er for noe, men hvis ikke, er mottrykksenhet kanskje tilstrekkelig (og mottrykksskyver, for ikke å snakke om motskyver, vil være temmelig meningsløst dersom det ikke er en helt nøyaktig beskrivelse av innretningen).


Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3mottrykksenhet
Tor G Jensen
3strammer / strammeinnretning
Svein Hartwig Djaerff


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
strammer / strammeinnretning


Explanation:
Hensikten med denne er formodentlig å stramme båndet, både rundt det som skal emballeres og båndet fra rullen og frem til armen som antakelig er i enden av systemet...

Glem konstruksjoner a la "mottrykksskyver" o.l., jeg er rimelig sikker på at det er snakk om en strammeinnretning.

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Det som er saa dumt er at det ikke er bilder... Originalord er "schieber" og "gegenschieber" - engelske oversettelser i denne anledning er ikke mine... :o)


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mottrykksenhet


Explanation:
"Pusher" = "Schieber" behøver ikke være en innretning som mekanisk skyver på produktet. Det kan være en stempelventil, et glidestykke, eller noe helt annet. "Pusher" og "counter pressure pusher" behøver heller ikke ha noen sammenheng ved at de har motsatt funksjon.

Og mottrykket - hvis den engelske oversettingen er riktig - kan være noe som forekommer i et pneumatisk eller hydraulisk system som innretningen er en del av.

Den øvrige teksten vil antakelig kaste lys over hva innretningen egentlig er for noe, men hvis ikke, er mottrykksenhet kanskje tilstrekkelig (og mottrykksskyver, for ikke å snakke om motskyver, vil være temmelig meningsløst dersom det ikke er en helt nøyaktig beskrivelse av innretningen).




Tor G Jensen
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Takk for hjelpen!
Notes to answerer
Asker: Hei og takk for dette innspillet. Det er snakk om en enhet som hjelper til med produktplassering paa en eller annen maate. Det er ogsaa snakk om at den forblir aapen etter sveissing... Jeg har aldri sett en slik maskin saa jeg vet ikke hvordan denne og komponentene fungerer. Dessutener jeg ikke helt overbevist om at den som har oversatt den engeslke har sett en slik heller...;o)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search