Pallet Manifest

Norwegian translation: pakkseddel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pallet manifest
Norwegian translation:pakkseddel
Entered by: Thomas Deschington

13:40 Aug 2, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: Pallet Manifest
"Pallet Manifest" er ei liste som følger med paller, spesifiserer innholdet. Hva er best; 'Palleliste' eller 'Pallespesifikasjon'? Eller er det noe annet som er bedre?
Takk,
BearMtn
United States
pakkseddel
Explanation:
Kanskje dette?
Selected response from:

Thomas Deschington
Poland
Grading comment
Thanks for your help!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1pakkseddel
Thomas Deschington
3fraktbrev
Frode Aleksandersen
1pallelapp
Bjørnar Magnussen


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
pallet manifest
pakkseddel


Explanation:
Kanskje dette?

Thomas Deschington
Poland
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 2
Grading comment
Thanks for your help!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hilde Granlund
1 hr

54 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
pallet manifest
pallelapp


Explanation:
Se ref:

Example sentence(s):
  • Egendefinerte pallelapper med interne pallnummer og nummerserier anbefales ikke da disse ikke. er globalt unike eller egnet for standardisert
  • Hver pall må merkes tydelig med denne pallelappen.

    Reference: http://www.sintef.no/upload/Food%20Law%20og%20sporbarhet%20%...
    Reference: http://www.firestore.no/html/Pallelapp.xls
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 22

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pallet manifest
fraktbrev


Explanation:
..er vel egentlig det offisielle ordet som brukes i bransjen, men pakkseddell/fraktseddel er også mye brukt. Er det flere kolli har som regel hvert kolli en kopi av fraktbrevet.

Frode Aleksandersen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Thomas Deschington: (TollPost Globe) Fraktbrev:"Standardkontrakt (avtale) for godstransporter med jernbane, bil, fly og skip i fart." Pakkseddel:"Varespesifikasjon som følger en forsendelse." Se http://www.tollpost.no/template/pages/standard.php?chapter_p...
7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search