3D sync transmitter

Norwegian translation: 3D Sync-sender

07:20 May 21, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia
English term or phrase: 3D sync transmitter
hei. har noen anelse hva dette kalles på norsk? se setning:

customers will need a 3D sync transmitter required for the signal for the glasses (included in some models) & XXX Active shutter 3D glasses.

mange takk!
Harald Roald
United States
Norwegian translation:3D Sync-sender
Explanation:
Ja, litt billig, vet det. Men dette uttrykket er det Sony Norge som bruker, de er vel de første på markedet med dette utstyret. Kan også oversette med "Sender for 3D-synkroniseringssignal", som beskriver hva det er, men ikke spesielt elegant. Så spørs om noen ville brukt det i virkeligheten, når markedslederen allerede kaller det noe annet... Regner med at du vet hva dette er, mye info på nett.
Selected response from:

Øystein Kleven
Norway
Grading comment
siden det var Sonsy jobben var for, passet dette bra
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
43D-synkroniseringssender
Ivan Eikås Skjøstad
33D Sync-sender
Øystein Kleven


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
3d sync transmitter
3D Sync-sender


Explanation:
Ja, litt billig, vet det. Men dette uttrykket er det Sony Norge som bruker, de er vel de første på markedet med dette utstyret. Kan også oversette med "Sender for 3D-synkroniseringssignal", som beskriver hva det er, men ikke spesielt elegant. Så spørs om noen ville brukt det i virkeligheten, når markedslederen allerede kaller det noe annet... Regner med at du vet hva dette er, mye info på nett.

Example sentence(s):
  • Bare koble til den spesialdesignede 3D Sync-senderen, ta på deg et par Active Shutter-briller og gjør deg klar til å fordype deg i HD 3D. (Sony)
Øystein Kleven
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 2
Grading comment
siden det var Sonsy jobben var for, passet dette bra

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
3d sync transmitter
3D-synkroniseringssender


Explanation:
I Danmark har Sony valgt å bruke dette, og det kan vel brukes på norsk også.

http://www.sony.dk/hub/bravia-lcd-tv/2/3/article/3d-tv

Tilslut blot vores specielt designede 3D-synkroniseringssender, tag et par af vores Active Shutter-briller på, og forbered dig på at blive opslugt af High ...

Det er bilder av brillene etc. på den nettsiden.

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search