non-invasive

Norwegian translation: Ikke-invasiv

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-invasive
Norwegian translation:Ikke-invasiv
Entered by: Erling Dugan

16:29 Jul 23, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: non-invasive
type operasjon
Erling Dugan
United States
ikke-invasiv
Explanation:
Vanlig i medisinsk litteratur. Du får også et ukjent antall hits på Google.
Selected response from:

anebjordal
Ecuador
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ikke-invasiv
Tore Bjerkek
5 +1ikke-invasiv
anebjordal
5 +1ublodig, ikke-operativ
Lars Finsen
3non-invasive
Geir Vikan


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
non-invasive


Explanation:
- brukes som det står i medisinske fagmiljø.se her:
http://www.rit.no/stolav/Virksomhet/behandling/hjertemedisin...


    Reference: http://www.rit.no/stolav/Virksomhet/behandling/hjertemedisin...
Geir Vikan
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ublodig, ikke-operativ


Explanation:
Linken oversetter det med "ublodig, ufarlig". Selv har jeg brukt omskriving med "som ikke krever operativt inngrep." I noen sammenhenger kan du også bruke "ytre", f.eks. ytre undersøkelsesmetoder. Typisk problemord og brukes derfor dessverre mye uoversatt.


    Reference: http://folk.uio.no/larswa/gruppe.html
Lars Finsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina1975: Ikke-operativ
18 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ikke-invasiv


Explanation:
Vanlig i medisinsk litteratur. Du får også et ukjent antall hits på Google.

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ikke-invasiv


Explanation:
Det er heller et alternativ til en operasjon.

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search