Re-bar caps

Norwegian translation: kamstål eller armeringsjern

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Re-bar caps
Norwegian translation:kamstål eller armeringsjern
Entered by: ojinaga

20:09 Mar 16, 2005
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: Re-bar caps
Det er ingen kontekst- kun en overskrift i forbindelse med en informasjon om Miljø. helse og sikkerhet på arbeidsplass

Takker på forhånd for all hjelp
ojinaga
kamstål eller armeringsjern
Explanation:
Hei, jeg har vært borti samme terminologien selv og oversatte det med kamstål. I den tekniske ordboken CLUE ble armeringsjern foreslått. Håper dette kan være til hjelp.

Hege
Selected response from:

Hege Pedersen
Grading comment
Takk Så mye Hege Pedersen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4armeringsjernhatt / kamstålhatt
Tore Bjerkek
4 -1kamstål eller armeringsjern
Hege Pedersen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
re-bar caps
kamstål eller armeringsjern


Explanation:
Hei, jeg har vært borti samme terminologien selv og oversatte det med kamstål. I den tekniske ordboken CLUE ble armeringsjern foreslått. Håper dette kan være til hjelp.

Hege

Hege Pedersen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk Så mye Hege Pedersen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tore Bjerkek: Dette er bare et halvt svar.
21 hrs

1 day 24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
re-bar cap
armeringsjernhatt / kamstålhatt


Explanation:
Dette er fargede hatter eller bekyttelseshetter som festes på armeringsjernenes endestykker.

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search