cock

Norwegian translation: kukk

08:07 Mar 12, 2010
English to Norwegian translations [PRO]
Other
English term or phrase: cock
med a fare for å fornærme/sjokkere (jeg beklager på forhånd..). jeg oversetter porno i dag (also pays the bills...) og klarer ikke finne et fornuftig forum med en forklaring på om "cock" skal oversettes som kuk eller kukk. Har noen en ide hva som "egentlig" er riktig?
Harald Roald
United States
Norwegian translation:kukk
Explanation:
Det kommer an på sammenhengen. Kuk, eller ofte kuuuk er talespråk /dialekt. I vanlig (konservativt) skriftspråk vil man bruke kukk. Ref Clue.
Selected response from:

Per Magnus
Grading comment
mange takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pikk
Per Bergvall
4kukk
Per Magnus


Discussion entries: 3





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kukk


Explanation:
Det kommer an på sammenhengen. Kuk, eller ofte kuuuk er talespråk /dialekt. I vanlig (konservativt) skriftspråk vil man bruke kukk. Ref Clue.

Per Magnus
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
mange takk!

2 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pikk


Explanation:
Spørs vel bare hvor grisete du vil være. Jeg tror de fleste vil være enig i at kuk/kukk er hakket grovere enn pikk, omlag på samme måte som fitte hhv mus.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 102




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search