projectile effect

Norwegian translation: kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:projectile effect
Norwegian translation:kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler
Entered by: Lars Finsen

21:35 Oct 1, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: projectile effect
Severe risk of explosion from fire, impact or friction, with possibility of projectile effect
Frank Ekeberg
Norway
kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler
Explanation:
Alvorlig eksplosjonsfare ved ild, støt eller friksjon. Kan kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler.

Noen (kombinerte) forslag til formulering i klart språk som unngår 'prosjektileffekt' og andre tåkete uttrykk. Klart språk i datablad kan forebygge personskader.
Selected response from:

Lars Finsen
Grading comment
Godt forslag. Takk for hjelpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler
Lars Finsen
4støteffekt / kasteeffekt
Tore Bjerkek
3utslyngende effekt
Rannheid Sharma


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
støteffekt / kasteeffekt


Explanation:
Jeg vet ikke hva dette derier seg om, men kunne foreslå støteffekt eller kasteeffekt.

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utslyngende effekt


Explanation:
Har ikke sett dette før, men går ut fra at det beskriver brannens art. Du kan like godt bruke prosjektileffekt, men du bør kanskje sjekke med brannfolk. HMS datablad, går jeg ut fra.

Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 175

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler


Explanation:
Alvorlig eksplosjonsfare ved ild, støt eller friksjon. Kan kaste/slynge ut farlige fragmenter/prosjektiler.

Noen (kombinerte) forslag til formulering i klart språk som unngår 'prosjektileffekt' og andre tåkete uttrykk. Klart språk i datablad kan forebygge personskader.

Lars Finsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 67
Grading comment
Godt forslag. Takk for hjelpen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search