italian fitness wear

Norwegian translation: italienske fitnessklær

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:italian fitness wear
Norwegian translation:italienske fitnessklær
Entered by: ettore

09:07 May 28, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: italian fitness wear
fitness wear from Italy
ettore
Italy
italienske fitnessklær
Explanation:
"Fitness" (and e.g. "aerobic") is adopted in the Norwegian language. Some even use "fitnesstøy", but that does not sound to good.

Polar F11 Blue Glow er modellen som passer alldeles utmerket sammen med dagens trendige og sportige fitnessklær. (http://www.bruun.no/Trimutstyr/polar.htm)


http://www.sporty-intersport.no/no/Fitness/Klar/

http://www.ryesport.no/AEROBIC ⁄ FITNESS KLÆR_artikkel_137_0...



Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2italiensk treningstøy
Svein Hartwig Djaerff
4 +1italienske fitnessklær
Ivan Eikås Skjøstad
4 -1italiensk sportstøy
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 5





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
italiensk treningstøy


Explanation:
kan vel ikke bli så veldig ulikt dette? Ev. -klær

Svein Hartwig Djaerff
United Kingdom
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ECCommunication
23 mins

agree  Bjørnar Magnussen: ok, du har overbevist meg
54 mins

neutral  Egil Presttun: La damene ta på seg vanlig treningstøy og halve vitsen med fitness er borte - den halvdelen som trekker publikum.
3 hrs
  -> Såpass, du ;) 44 000 treff for treningstøy og 180 for fitnessklær, det må jeg si var et bra grunnlag for å være uenig ;)

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
italiensk sportstøy


Explanation:
Eksklusivt italiensk sportstøy, spesielt innen tennis og golf. Stort utvalg av klær til Menn, kvinner og barn. Utsalget er knyttet ...
www.europanett.no/index.cfm?id=202999

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Svein Hartwig Djaerff: sportstøy er noe annet, sportswear
29 mins
  -> og hva er så "training wear"?

disagree  Egil Presttun: Spille tennis i "Italian fitness wear" (fitnesstøy)? Tja, Anna Kournikova kanskje. Men golf?
3 hrs
  -> "fitnesstøy"??

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
italienske fitnessklær


Explanation:
"Fitness" (and e.g. "aerobic") is adopted in the Norwegian language. Some even use "fitnesstøy", but that does not sound to good.

Polar F11 Blue Glow er modellen som passer alldeles utmerket sammen med dagens trendige og sportige fitnessklær. (http://www.bruun.no/Trimutstyr/polar.htm)


http://www.sporty-intersport.no/no/Fitness/Klar/

http://www.ryesport.no/AEROBIC ⁄ FITNESS KLÆR_artikkel_137_0...





Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 12
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egil Presttun: italiensk fitnesstøy
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search